Burgers Zoo, verhoogt entreeprijs met maar…, 50 cent

ARNHEM – Bezoekers van Burgers Zoo moeten in 2014 gemiddeld 50 cent per kaartje meer gaan betalen. Dat concludeert kortingswebsite Uitmetkorting.nl naar aanleiding van een onderzoek naar de entreeprijzen.

Het is een minimale stijging, zeker als je kijkt in hoeverre de dierentuin de afgelopen vijf jaar omgegaan is met de entreeprijzen. Vijf jaar geleden betaalde je als volwassene nog 18,50 euro, in 2014 moet je 19,50 euro neerleggen. 
“Je hebt als park jaarlijks te maken met stijgende kosten, dus helaas kan je niet zorgen dat de entreeprijzen ieder jaar hetzelfde blijven,” vertelt Bas Lukkenaar, van PR en communicatie. “We hebben er bewust voor gekozen om de prijzen in 2013 niet te verhogen, vanwege de crisis. Dat was een gebaar naar onze bezoekers.”
Nieuw logo
Bezoekers betalen dan 50 cent meer, ze krijgen er ook wat voor terug. Zo heeft de Zoo dit jaar een compleet nieuw logo en nieuwe huisstijl, die overal in het park doorgevoerd zal worden. Vorig jaar bestond de dierentuin 100 jaar, de nieuwe 100 jaar wil het park in gaan met een ander logo plus huisstijl. 
Het logo laat verschillende dieren zijn en elke kleur staat voor een ander leefgebied in het park. Bijvoorbeeld blauw voor de Ocean, oranje voor de Savanne en donkergroen voor de Bush. Deze kleuren worden overal doorgevoerd, op de website, maar ook in het park. Zo worden de plattegronden gewijzigd en komen er nieuwe wegwijzers. 
En is er iets nieuws in een bepaald gebied van het park? Dan wordt dat nieuws gecommuniceerd met de kleur van het betreffende gebied! Omdat het park nu 100 jaar bestaat, mogen ze het predicaat ‘Koninklijk’ voor de naam zetten. Je komt alleen in aanmerking voor die onderscheiding als een vereniging of onderneming 100 jaar bestaat en zeer belangrijk is in zijn vakgebied.
Buiten de top 3
Hopelijk trekken ze dit jaar nog meer bezoekers dan vorig jaar. Toen viel de dierentuin nèt buiten de top 3 van de best bezochte Nederlandse attracties. 
Er kwamen 1.470.000 bezoekers op het park in Arnhem af en daarmee trokken ze net iets minder bezoekers dan de nummer drie. De Zaansche Schans mocht namelijk 9.512 bezoekers meer verwelkomen. Rijksmuseum komt met 2,2 miljoen bezoekers op nummer 2, de Efteling blijft met ruim 4 miljoen bezoekers de onbetwiste nummer 1. 
Burgers Zoo is overigens nog wel steeds de grote topper in Gelderland: de volgende Gelderse attractie in de top 50 best bezochte Nederlandse attracties zien we pas op nummer 32. Dat is het Nationale Park de Hoge Veluwe met 515.000 bezoekers.
Kijk voor meer informatie op: http://www.uitmetkorting.nl/burgers-zoo/
Op de hoogte blijven van ons laatste nieuws via Facebook? Druk op de “Vind ik leuk”-button. Liever via Twitter? Druk op de “Follow”-button. Klik HIER wanneer u zich wilt aanmelden voor de nieuwsbrief.
Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen