Website gemeente Rheden vernieuwd! 

Foto:

Deze week heeft de gemeente Rheden haar website www.rheden.nl vernieuwd. Het doel van de nieuwe website is om de online dienstverlening en informatievoorziening nog verder te verbeteren.

Kernwoorden voor de nieuwe site zijn:  
  • Klantgericht;
  • Toegankelijk;
  • Betrouwbaar;
  • Actueel. 
Een bezoeker die op de website komt heeft vaak gerichte vragen: wat moet ik meenemen bij het aanvragen van een paspoort, en wat kost het? Hoe kan ik een verhuizing doorgeven? Met de nieuwe website wil de gemeente Rheden de bezoeker helpen om snel antwoord te vinden op vragen. De behoefte van de bezoeker staat voorop. 
Ervaringen bezoeker als uitgangspunt 
Om erachter te komen welke informatie de bezoekers van de site belangrijk vinden, heeft de gemeente onderzoek gedaan onder ondernemers, instellingen en  inwoners. Ook een analyse van de op de vorige website meest bezochte pagina’s leverde nuttige informatie op. Het onderzoek maakte duidelijk welke informatie terug moest komen op de nieuwe website. Uiteindelijk is het aantal webpagina’s teruggebracht van 3000 naar 500. 
Burgemeester Petra van Wingerden:
”In de huidige tijd worden mensen overladen met informatie. De uitdaging is om gericht te zoeken naar informatie, maar ook om informatie gericht aan te bieden. Dat doen we door onszelf voortdurend de vraag te stellen wat de behoefte van de gebruiker is. En, niet onbelangrijk: door begrijpelijk taalgebruik en heldere formulieren. Met de nieuwe site zetten we weer een grote stap voorwaarts.” 
Indeling op doelgroepen
De website is ingericht op verschillende doelgroepen. De homepage is gericht op inwoners. Daarnaast is er een pagina met aparte informatie voor ondernemers en verenigingen. Toeristen en recreanten vormen daarnaast een belangrijke doelgroep op de nieuwe site. 
Voortdurende kwaliteitsverbetering
Informatie veroudert, en wensen en behoeften van klanten veranderen. Daarom blijft de gemeente het gedrag van bezoekers op de site monitoren. Welke zoekwoorden worden gebruikt? Vinden bezoekers wel wat ze zoeken en staat informatie op een logische plek? Er komt structureel gebruikersonderzoek om de website goed te laten aansluiten op de behoefte van onze inwoners. 
Doorontwikkelen online diensten
Ook op de nieuwe site blijft het mogelijk om veel zaken online af te handelen en de voortgang te volgen. Er komen voortdurend nieuwe e-diensten bij, zodat mensen steeds meer zaken digitaal kunnen regelen.
gemeente-rheden-website2
Op de hoogte blijven van ons laatste nieuws via Facebook? Druk op de “Vind ik leuk”-button. Liever via Twitter? Druk op de “Follow”-button. Klik HIER wanneer u zich wilt aanmelden voor de nieuwsbrief.
Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen