Bekendmakingen gemeente Rheden

Foto: rheden.nieuws.nl

OMGEVINGSVERGUNNING

Ingediende aanvragen omgevingsvergunning

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen (tussen haakjes is vermeld de datum van ontvangst en het zaaknummer):

– Pinkenbergseweg 5-f, 6881 BA Velp: aanpassen van een uitrit (26-2-2015/192709).
– Mauritiusstraat 49, 6991 CA Rheden: aanleggen van een inrit (17-2-2015/170024).
– Binnenweg 45-a, 6955 AW Ellecom: bouwen van een schuur/garage (24-2-2015/192337).
– Wilhelminaweg 8, 6951 BP Dieren: kappen van 5 bomen (20-2-2015/169894).

Tegen deze aanvragen staan geen rechtsmiddelen open. Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis, tel.nr. (026) 49 76 911. Wij werken op afspraak van maandag tot en met donderdag van 12.00 uur tot 15.00 uur en dinsdagavond van 17.30 uur tot 20.00 uur. Op werkdagen van 08.30 uur tot 12.00 uur kunt u zonder afspraak het gemeentehuis in De Steeg binnenlopen.

Verlenging beslistermijn omgevingsvergunning

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij hebben besloten om voor de volgende aanvraag omgevingsvergunning de beslistermijn te verlengen met een termijn van maximaal zes weken:

– President Kennedylaan 108-a, 6883 AX Velp: plaatsen van reclame (zaaknr. 125407).

Op grond van artikel 6:3 van de Algemene wet bestuursrecht is tegen dit besluit geen bezwaar mogelijk.

Verleende omgevingsvergunningen (reguliere voorbereidingsprocedure)

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij de volgende omgevingsvergunningen hebben verleend:

Week 8

– Zutphensestraatweg 25, 6881 WN Velp: wijzigen van reclameaanduidingen (zaaknr. 126785).

Week 9

– Vogelplantsoen 117, 6951 HW Dieren: plaatsen van een WMO unit (zaaknr. 159013).

Ter inzage en bezwaar
De genoemde besluiten kunnen worden ingezien bij de afdeling Inwonerszaken in het gemeentehuis te De Steeg. Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis, tel.nr. (026) 49 76 911. Wij werken op afspraak van maandag tot en met donderdag van 12.00 uur tot 15.00 uur en dinsdagavond van 17.30 uur tot 20.00 uur.
Op werkdagen van 08.30 uur tot 12.00 uur kunt u zonder afspraak het gemeentehuis in De Steeg binnenlopen.

Indien u een belanghebbende bent en het met een besluit niet eens bent, kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de dag van de bekendmaking van de besluiten aan de betreffende aanvrager(s), een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg (bij de afdeling Inwonerszaken kunt u informeren naar de exacte datum van bekendmaking). Door het indienen van een bezwaarschrift wordt de uitvoering van het besluit niet uitgesteld. U kunt, indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen dat vereist, hiervoor een voorlopige voorziening aanvragen bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, locatie Arnhem, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Bij het verzoek dient een afschrift van het bezwaarschrift te worden overgelegd. U kunt er ook voor kiezen het verzoekschrift digitaal bij genoemde rechtbank in te dienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden. Voor het behandelen van een verzoek om voorlopige voorziening wordt griffierecht geheven. Het griffierecht bedraagt € 167,00 voor natuurlijke personen en € 331,00 voor rechtspersonen (zie artikel 8:41 Algemene wet bestuursrecht).

Melding Besluit lozen buiten inrichtingen

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend dat de volgende melding is ontvangen:

– Willem van Gulikstraat 12, 6882 DL Velp: lozen van grondwater afkomstig van een ontwatering i.v.m. het aanleggen van riolering (zaaknr. 126768).

Inlichtingen
Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis in De Steeg, tel.nr. (026) 49 76 911. Wij werken op afspraak van maandag tot en met donderdag van 12.00 uur tot 15.00 uur en dinsdagavond van 17.30 uur tot 20.00 uur. Op werkdagen van 08.30 uur tot 12.00 uur kunt u zonder afspraak het gemeentehuis in De Steeg binnenlopen.

Vastgesteld bestemmingsplan Velp-Zuid, locatie Kastanjehof kavel 28

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend dat het bestemmingsplan ‘Velp-Zuid, locatie Kastanjehof 28’ op 24 februari 2015 is vastgesteld door de gemeenteraad. In het bestemmingsplan wordt de situering van het bouwvlak van kavel 28 geoptimaliseerd door deze te verschuiven met circa 3 meter in westelijke richting en circa 2,60 meter in noordelijke richting.

Ter inzage
Er zijn tijdens de tervisielegging geen zienswijzen ingediend. De gemeenteraad heeft bij de vaststelling wijzigingen aangebracht in het ontwerpbestemmingsplan, zoals dat ter inzage heeft gelegen.

Het bestemmingsplan ligt met bijbehorende stukken van 5 maart 2015 tot en met 16 april 2015 ter inzage in het gemeentehuis bij de balie van de afdeling Inwonerszaken te De Steeg en in het servicecentrum aan Den Heuvel 32 te Velp.

U kunt het bestemmingsplan met de bijbehorende stukken in elektronische vorm raadplegen op de website www.ruimtelijkeplannen.nl. Op deze website selecteert u het tabblad ‘Bestemmings-plannen’, waarna u het bestemmingsplan kunt oproepen door onder Locatie of Naam de gevraagde gegevens in te vullen. U kunt ook gebruikmaken van het planidentificatienummer NL.IMRO.0275.BPVZ14-VA01. De bronbestanden van het bestemmingsplan zijn digitaal beschikbaar op https://www.ruimtelijkeplannen.nl/web-roi/index/.

Beroep
Met ingang van 6 maart 2015 tot en met 16 april 2015 kan beroep worden ingesteld door:
– een belanghebbende die aantoont dat hij of zij redelijkerwijze niet in staat is geweest een zienswijze tegen het ontwerpbestemmingsplan bij de gemeenteraad naar voren te brengen;
– een belanghebbende die zich niet kan verenigen met de wijzigingen die bij de vaststelling zijn aangebracht in het bestemmingsplan.

Het beroepschrift moet worden gezonden aan de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage. Het instellen van beroep schorst de werking van het besluit niet op.

Inwerkingtreding
Het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan treedt in werking op 17 april 2015, tenzij binnen de beroepstermijn een verzoek om voorlopige voorziening bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State is ingediend. Het besluit treedt dan niet in werking voordat op dat verzoek is beslist. Wie tijdig beroep tegen het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan heeft ingesteld, kan bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State een verzoek om een voorlopige voorziening indienen. Een gemotiveerd verzoek om voorlopige voorziening moet worden gericht aan: Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage. Voor het indienen van beroep en verzoek om voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd.

De Steeg, 4 maart 2015

Ontwerpbestemmingsplan ‘Landelijk gebied, locatie fietspad Beimerwaard’

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend dat het ontwerpbesluit met het ontwerpbestemmingsplan ‘Landelijk gebied, locatie fietspad Beimerwaard’ en de daarbij behorende stukken voor eenieder ter inzage is gelegd.
Dit plan maakt het mogelijk om een gedeelte van een verhard tracé voor een recreatief fietspad aan te leggen door de Beimerwaard. Dit als onderdeel van een optimalisering van de recreatieve fietsverbinding tussen de gemeenten Doesburg, Zevenaar en Rheden.

Het ontwerpbestemmingsplan en de daarbij behorende stukken kunnen van 5 maart 2015 tot en met 15 april worden ingezien bij de balie van de afdeling Inwonerszaken in het Gemeentehuis te De Steeg.
U kunt het ontwerpbestemmingsplan met de bijbehorende stukken in elektronische vorm raadplegen op de website www.ruimtelijkeplannen.nl. Op deze website selecteert u onder het tabblad ‘een plan bekijken’ en vervolgens ‘Bestemmingsplannen’, waarna u het bestemmingsplan kunt oproepen door onder Locatie of Naam de gevraagde gegevens in te vullen. U kunt ook gebruikmaken van het planidentificatienummer NL.IMRO.0275.BPLG27-ON01.

Gedurende bovenvermelde termijn kan eenieder schriftelijk (geen e-mail) zijn zienswijze naar voren brengen bij de Gemeenteraad van Rheden, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg.
Ook bestaat de mogelijkheid om binnen dezelfde termijn mondeling een zienswijze naar voren te brengen. Hiervoor moet u een afspraak maken met de heer P. Zweers, telefoonnummer (026) 49 76 441.

De Steeg, 4 maart 2015

Bekendmakingen APV en Drank- en Horecawet

De burgemeester c.q. burgemeester en wethouders van de gemeente Rheden maakt/maken bekend de volgende vergunningen te hebben verleend.

Algemene Plaatselijke Verordening Rheden (APV)

Aanvraag: RHD-169527 Drum- en Showfanfare Gelreband te Dieren.
Activiteit: Collecte op 7 maart, 11 april, 9 mei 2015.
Plaats: Dieren.

Aanvraag: RHD-169566 Diabetes Fonds.
Activiteit: Collecte 1 november 2015 t/m 7 november 2015.
Plaatsen: Gem. Rheden.

Aanvraag: RHD-169725 ’t Versnellertje, Ochten.
Activiteit: fietstoertocht 4 april 2015.
Plaatsen: Laag-Soeren, Dieren, Posbank.

Aanvraag: RHD-168360 Anton Rail B.V. Obdam.
Activiteit: spoorwerkzaamheden spoorbrug De Steeg 10 t/m 13 april 2015.
Plaats: De Steeg.

Aanvraag: RHD-167584 Veiligheidsregio Utrecht.
Activiteit: hoogteoefening Rhederhof met helikopters 22 april 2015.
Plaats: Rheden.

Drank- en Horecawet

Aanvraag: RHD-159702, Studio 26 (voorheen Atelier Velp).
Activiteit: Drank- en Horecavergunning.
Locatie: Larensteinselaan 26d, 6882 CT Velp.
Website: www.studio26.nl.

Op grond van de Algemene wet bestuursrecht liggen voor een ieder de vergunningen ter inzage bij:
Gemeentehuis De Steeg, maandag t/m donderdag van 08.30 uur tot 15.00 uur,
dinsdag van 17.30 uur tot 20.00 uur en vrijdag van 08.30 uur tot 12.30 uur.
Servicecentrum Velp, maandag van 12.00 uur tot 15.00 uur,
dinsdag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 15.00 uur.
Servicecentrum Dieren, maandag van 12.00 uur tot 15.00 uur,
dinsdag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 15.00 uur.

Indien u het met een besluit niet eens bent, kunt u als belanghebbende op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de bekendmaking van de besluiten aan de betreffende aanvrager(s), een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg.
Voor informatie kunt u terecht bij het team Bijzondere Wetten:
René Arentshorst, telefoonnummer (026) 49 76 348 | [email protected] of
Ingrid Hagen-Pietersma, telefoonnummer (026) 49 76 293 | [email protected].

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen