Bekendmakingen gemeente Rheden

Foto: rheden.nieuws.nl

OMGEVINGSVERGUNNING

Ingediende aanvragen omgevingsvergunning

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning zijn ontvangen (tussen haakjes is vermeld de datum van ontvangst en het zaaknummer):

– Provinciale weg N317 te Doesburg: groot onderhoud aan de brug over de IJssel (12-2-2015/2015OMG0009) (*).
– Veerweg 38, 6991 GP Rheden: renoveren van een woning (13-2-2015/168477).
– Tellegenlaan 79, 6951 DC Dieren: aanpassen van een carport (13-2-2015/168469).
– Priesnitzlaan 23, 6957 DD Laag-Soeren: bouwen van een bed- en breakfast met inrit en parkeerplaatsen (18-2-2015/169326).

Tegen deze aanvragen staan geen rechtsmiddelen open. Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis, tel.nr. (026) 49 76 911. Wij werken op afspraak van maandag tot en met donderdag van 12.00 uur tot 15.00 uur en dinsdagavond van 17.30 uur tot 20.00 uur. Op werkdagen van 08.30 uur tot 12.00 uur kunt u zonder afspraak het gemeentehuis in De Steeg binnenlopen.

*) De aanvraag met kenmerk 2015OMG0009 is ingediend bij de gemeente Doesburg. Zij zijn het bevoegd gezag. De stukken van deze aanvraag kunnen uitsluitend van maandag t/m donderdag tussen 09.00 uur en 12.00 uur worden ingezien bij het Wabo-loket van de gemeente Doesburg, Philippus Gastelaarsstraat 2, 6981 BH Doesburg. Voor inlichtingen en/of het maken van een afspraak kunt u telefonisch contact opnemen met het Wabo-loket via nummer (0313) 48 14 10, bereikbaar ma. t/m do. van 09.00 uur tot 12.00 uur.

Verlenging beslistermijn omgevingsvergunning

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij hebben besloten om voor de volgende aanvraag omgevingsvergunning de beslistermijn te verlengen met een termijn van maximaal zes weken:

– Waldeck Pyrmontlaan 1, 6881 NT Velp: bouwen van een woning (zaaknr. 122422).

Op grond van artikel 6:3 van de Algemene wet bestuursrecht is tegen dit besluit geen bezwaar mogelijk.
Verleende omgevingsvergunningen (reguliere voorbereidingsprocedure)

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij de volgende omgevingsvergunningen hebben verleend:

Week 8

– Van der Zandtstraat 13 en 15, 6882 AZ Velp: bouwen van twee woningen (zaaknr. 121959).
– Beimerwaard te Ellecom: aanleggen van een fietspad (zaaknr. 168223).

Ter inzage en bezwaar
De genoemde besluiten kunnen worden ingezien bij de afdeling Inwonerszaken in het gemeentehuis te De Steeg. Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis, tel.nr. (026) 49 76 911. Wij werken op afspraak van maandag tot en met donderdag van 12.00 uur tot 15.00 uur en dinsdagavond van 17.30 uur tot 20.00 uur. Op werkdagen van 08.30 uur tot 12.00 uur kunt u zonder afspraak het gemeentehuis in De Steeg binnenlopen.

Indien u een belanghebbende bent en het met een besluit niet eens bent, kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de dag van de bekendmaking van de besluiten aan de betreffende aanvrager(s), een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg (bij de afdeling Inwonerszaken kunt u informeren naar de exacte datum van bekendmaking). Door het indienen van een bezwaarschrift wordt de uitvoering van het besluit niet uitgesteld. U kunt, indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen dat vereist, hiervoor een voorlopige voorziening aanvragen bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, locatie Arnhem, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Bij het verzoek dient een afschrift van het bezwaarschrift te worden overgelegd. U kunt er ook voor kiezen het verzoekschrift digitaal bij genoemde rechtbank in te dienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden. Voor het behandelen van een verzoek om voorlopige voorziening wordt griffierecht geheven. Het griffierecht bedraagt € 167,00 voor natuurlijke personen en € 331,00 voor rechtspersonen (zie artikel 8:41 Algemene wet bestuursrecht).

Bekendmakingen APV en Drank- en Horecawet

De burgemeester c.q. burgemeester en wethouders van de gemeente Rheden maakt/maken bekend de volgende vergunningen te hebben verleend.

Algemene Plaatselijke Verordening Rheden (APV)

Aanvraag: RHD-160316 Mevrouw C.M.B. Dielen.
Activiteit: Snuffelmarkt Sporthal de Dumpel op 22 maart 2015 en 25 mei 2015.
Plaats: Velp.

Aanvraag: RHD-159307 Oranjevereniging De Steeg/Havikerwaard.
Activiteit: Viering Koningsdag op 25 april 2015 van 13.00 uur tot 01.00 uur.
Plaatsen: Parkhuis aan de Parkstraat in De Steeg.

Aanvraag: RHD-167099 Robin Best Outdoor Media.
Activiteit: plaatsen aankondigingsborden open dag ROC A12 18-3 t/m 31-3.
Plaatsen: Dieren, Rheden en Velp.

Aanvraag: RHD-167599 de Kroeseboom Rheden.
Activiteit: Rommelmarkt 10 april 2015, W. Barentszstraat 1.
Plaats: Rheden.

Aanvraag: RHD-158471 de Arnhorst, Dillenburglaan.
Activiteit: Sponsorloop Roparun.
Plaats: Velp.

Aanvraag: RHD-160768 St. Bevrijdingsramen Velp.
Activiteit: Bazaar 9 april 2015 Grote Kerk, Kerkstraat 32.
Plaats: Velp.

Aanvraag: RHD-167285 St. de Drieschaar.
Activiteit: Koningsdag 27 april 2015 van 13.00 uur tot 19.00 uur.
Locatie: Meidoornlaan Dieren NO.

Drank- en Horecawet

Aanvraag: RHD-167285 St. de Drieschaar Ontheffing artikel 35 Drank- en Horecawet (schenken van zwak alcoholische dranken).
Activiteit: Koningsdag 27 april 2015 van 13.00 uur tot 19.00 uur.
Locatie: Meidoornlaan Dieren NO.

Op grond van de Algemene wet bestuursrecht liggen voor een ieder de vergunningen ter inzage bij:
Gemeentehuis De Steeg, maandag t/m donderdag van 08.30 uur tot 15.00 uur,
dinsdag van 17.30 uur tot 20.00 uur en vrijdag van 08.30 uur tot 12.30 uur.
Servicecentrum Velp, maandag van 12.00 uur tot 15.00 uur,
dinsdag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 15.00 uur.
Servicecentrum Dieren, maandag van 12.00 uur tot 15.00 uur,
dinsdag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 15.00 uur.

Indien u het met een besluit niet eens bent, kunt u als belanghebbende op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de bekendmaking van de besluiten aan de betreffende aanvrager(s), een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg.
Voor informatie kunt u terecht bij het team Bijzondere Wetten:
René Arentshorst, telefoonnummer (026) 49 76 348 | [email protected] of
Ingrid Hagen-Pietersma, telefoonnummer (026) 49 76 293 | [email protected].

WET MILIEUBEHEER

Melding Activiteitenbesluit

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend dat de volgende melding is ontvangen:

– Florijnweg 35, 6883 JN Velp: veranderen van de inrichting Audi Zenna (zaaknr. 161716).

Inlichtingen
Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis in De Steeg, tel.nr. (026) 49 76 911. Wij werken op afspraak van maandag tot en met donderdag van 12.00 uur tot 15.00 uur en dinsdagavond van 17.30 uur tot 20.00 uur. Op werkdagen van 08.30 uur tot 12.00 uur kunt u zonder afspraak het gemeentehuis in De Steeg binnenlopen.

Terinzagelegging ontwerpstructuurvisie dorp De Steeg

Burgemeester en wethouders van de gemeente Rheden maken bekend dat de ontwerp-structuurvisie ‘De Steeg, mijn dorp van morgen’ overeenkomstig het bepaalde in afdeling 3:4 Awb met ingang van 26 februari 2015 gedurende zes weken ter inzage ligt.

Het plangebied van de ontwerpstructuurvisie omvat de gehele dorpskern van De Steeg.
De structuurvisie bevat de hoofdlijnen van de voorgenomen ruimtelijke ontwikkeling van dat gebied, alsmede van het door de gemeente te voeren ruimtelijk beleid voor de lange termijn.
In het kader van de Wet ruimtelijke ordening krijgt de structuurvisie een status als strategisch beleidsdocument.

Terinzagelegging
De ontwerpstructuurvisie ligt van 26 februari tot en met 8 april 2015 ter inzage bij de balie van de afdeling Inwonerszaken in het gemeentehuis te De Steeg. Via de landelijke website www.ruimtelijkeplannen.nl kunt u de ontwerpstructuurvisie in elektronische vorm raadplegen.
Op deze website selecteert u het tabblad ‘Structuurvisies’, waarna u het ontwerp oproept door onder Locatie/Naam de gevraagde gegevens in te vullen of gebruik te maken van het planidentificatienummer NL.IMRO.0275.SVDESTEEG-ON01. Daarnaast is de ontwerpstructuurvisie ook via de projectwebsite www.mijndorpvanmorgen.nl te raadplegen.

Zienswijzen
Gedurende de periode van terinzagelegging kan eenieder een zienswijze indienen, waarna wordt beoordeeld of de zienswijzen aanleiding geven om het ontwerp van de structuurvisie te wijzigen. Schriftelijke zienswijzen kunnen worden gericht aan de gemeenteraad van de gemeente Rheden, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg. Ook bestaat de mogelijkheid om mondeling een zienswijze naar voren te brengen. In dat geval wordt u verzocht om voor het verstrijken van de termijn een afspraak te maken met de heer P. Zweers via telefoonnummer (026) 49 76 441.

De Steeg, 25 februari 2015

VERKEERSBESLUIT

Burgemeester en wethouders van Rheden maken dat zij op Hoofdstraat 3 te De Steeg, op het terrein van het gemeentehuis, een parkeervak instellen ten behoeve van het elektrisch opladen van voertuigen. Het parkeervak mag hiermee uitsluitend voor deze doeleinden worden gebruikt.

De volledige tekst van dit besluit ligt gedurende zes weken na heden ter inzage bij de balie van de afdeling Inwonerszaken in het gemeentehuis te De Steeg en bij de servicecentra in Velp en Dieren.

Het besluit is te raadplegen op de website: https://www.officielebekendmakingen.nl/staatscourant.
Het verkeersbesluit staat op de site onder RHD2015-VKB-039 geregistreerd.
De wettelijke bezwaartermijn start op de officiële publicatiedatum op deze site.

De Steeg, 23 februari 2015

NB
Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de datum van verzending van dit besluit bezwaar indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg.

Het bezwaarschrift dient te zijn ondertekend en ten minste te bevatten:
a de naam en het adres van de indiener;
b de dagtekening;
c een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;
d de gronden van het bezwaar.

Door het indienen van een bezwaarschrift wordt de uitvoering van het besluit niet uitgesteld. U kunt hiervoor een voorlopige voorziening aanvragen bij de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, locatie Arnhem, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Bij het verzoek dient een afschrift van het bezwaarschrift te worden overgelegd.

U kunt er ook voor kiezen het beroep- en/of verzoekschrift digitaal bij genoemde rechtbank in te dienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

Voor het behandelen van een verzoek om voorlopige voorziening wordt griffierecht geheven. Het griffierecht bedraagt € 45,00 voor minder draagkrachtige natuurlijke personen in huurtoeslag- en sociale zekerheidszaken, € 167,00 voor overige natuurlijke personen en € 331,00 voor rechtspersonen (zie artikel 8:41 Algemene wet bestuursrecht).

Besluit tot aanwijzing toezichthouders Drank- en Horecawet

Op 11 februari 2015 is besloten de toezichthouders van het team Veiligheid en Leefomgeving op grond van artikel 41, eerste lid, onder b, van de Drank- en Horecawet en de Regeling toezichthoudende ambtenaren Drank- en Horecawet aan te wijzen. De medewerkers krijgen hierdoor toezichthoudende bevoegdheden in het kader van voornoemde wetgeving. Het aanwijzingsbesluit treedt op de dag na deze bekendmaking in werking.
U kunt het aanwijzingsbesluit gedurende 6 weken inzien in het gemeentehuis en de servicecentra tijdens de openingstijden.

Bekendmaking

Burgemeester en wethouders van de gemeente Rheden maken bekend dat de raad van de gemeente Rheden bij besluit van 27 januari 2015, nr. 15.05 heeft vastgesteld:

– de Verordening Individuele inkomenstoeslag. Bij dit besluit zijn de regels vastgesteld die betrekking hebben op de Individuele inkomenstoeslag;
– de verordening tot wijziging van de GelrePas. Bij dit besluit zijn de regels vastgesteld die betrekking hebben op de doelgroep.

De besluiten treden met terugwerkende kracht in werking per 1 januari 2015.

De besluiten liggen kosteloos ter inzage bij de balie van de afdeling Inwonerszaken van het gemeentehuis te De Steeg. Eenieder kan op verzoek tegen betaling van een bedrag aan leges een afschrift verkrijgen van het genoemde besluit.

De Steeg, 25 februari 2015

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen