Hulp of begeleiding onderweg met een NS Reisassistent

Foto: Fia Schooljan

RHEDEN – Het reizen met de trein moet voor iedereen toegankelijk worden. De NS streeft er naar om op alle stations een Reisassistent beschikbaar te hebben voor mensen dit hulp nodig hebben bij de treinreis en op het station.

Op ruim 100 stations in Nederland biedt de NS nu een Reisassistentie aan. Dit kan een opgeleide NS-medewerker of taxichauffeur zijn. Zij helpen reizigers met een motorische, visuele, auditieve of andere (ook tijdelijke) functiebeperking ter plekke.

Sinds 10 december 2017 is er ook op station Rheden een Reisassistentie beschikbaar.

Aanvragen begeleiding door NS Reisassistenten

  • U kunt assistentie aanvragen tot één uur (60 minuten) voor vertrek. Dit kan online of  telefonisch: bel met NS op 030 – 2357822 (hele week 24 uur bereikbaar)
  • U meldt zich minimaal een kwartier voor vertrek op het afgesproken ontmoetingspunt.
  • De Reisassistent brengt u naar het juiste perron en helpt u in de trein.
  • Aan het einde van de rit helpt een Reisassistent u weer uit de trein en brengt u naar de uitgang van het station.
  • Ook met vragen kunt u bij de Reisassistent terecht.

Voor (zware) bagage dient de reiziger zelf zorg te dragen. Doen zich onverhoopt problemen voor tijdens uw reis dan belt u 030-235 78 22 (7 dagen per week, 24 uur per dag).

ReisassistentenBron: NS 

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen