Bekendmakingen gemeente Rheden

Foto: rheden.nieuws.nl

Omgevingsvergunning

Ingediende aanvragen omgevingsvergunning

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen (tussen haakjes is vermeld de datum van ontvangst en het zaaknummer):

– Hoofdstraat 212, 6881 TP Velp: veranderen van een winkelpui en constructieve aanpassingen aan de binnenwanden en trap (13-1-2018/620535).
– Landgoed Biljoen te Velp: vervangen van een gastransportleiding (11-1-2018/620292).
– Rietganssingel 15, 6883 DN Velp: plaatsen van een dakkapel aan de voorzijde en aan de achterzijde realiseren van een verlegde nok (11-1-2018/620310).
– Van Pallandtstraat (ged.), Enkweg (ged.), Torckstraat, Hertogstraat (ged.), Ringallee (ged.) en Egmondstraat te Velp: aanpassen van gevelkozijnen en kleurstelling (Amsterdamse Schoolwijk) / (15-1-2018/620608).
– Brinkweg 32-a, 6991 JP Rheden: bouwen van een vrijstaande woning (15-1-2018/620741).
– Haverweg 5, 6991 BP Rheden: plaatsen van een dakkapel aan de achterzijde van de woning (15-1-2018/620755).
– Zwarteweg achter nr. 4 te Rheden: tijdelijk plaatsen van een gereedschapsschuurtje (17-1-2018/621022).
– Oversteeg 12, 6994 AT De Steeg: aanpassen van de brandcompartimentering in een gezinshuis (12-1-2018/620337).
– Lassuslaan 18, 6952 EW Dieren: plaatsen van een rookgasafvoer aan de zijgevel van de woning (11-1-2018/620539).
– Lagestraat 80, 6953 BE Dieren: bouwen van een bijgebouw met overkapping (17-1-2018/620988).
– Prinses Irenelaan 2, 6951 AH Dieren: plaatsen van een enkelzijdige dakopbouw en een dakkapel op de woning (17-1-2018/620926).
– Cruyshoevelaan 40, 6957 AV Laag-Soeren: plaatsen van een rookgasafvoerpijp aan de achterzijde van de woning (17-1-2017/621000).

Tegen deze aanvragen staan geen rechtsmiddelen open. Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis in De Steeg, tel.nr. (026) 49 76 911. Wilt u langskomen? Om u beter van dienst te kunnen zijn, werken wij alleen op afspraak. U kunt een afspraak maken via voornoemd telefoonnummer.

Zienswijzen
Een uitzondering op het vorenstaande is de volgende aanvraag. Hiertegen kunnen belanghebbenden een zienswijze indienen, omdat de aanvraag in strijd is met het bestemmingsplan:

– Arnhemsestraatweg 344, 6881 NK Velp: vestigen van een haarwerksalon (27-12-2017/618150).

U kunt deze aanvraag inzien van 25 januari 2018 tot en met 7 februari 2018 (twee weken) in het gemeentehuis te De Steeg. Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis, tel.nr. (026) 49 76 911. Wilt u langskomen? Om u beter van dienst te kunnen zijn, werken wij alleen op afspraak. U kunt een afspraak maken via voornoemd telefoonnummer. Gedurende de termijn van de terinzagelegging kunnen belanghebbenden hun zienswijze naar keuze schriftelijk of mondeling naar voren brengen. Schriftelijke zienswijzen kunnen worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders van Rheden, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg. Voor een mondelinge zienswijze kunt u contact opnemen met de behandelend ambtenaar.

Verleende omgevingsvergunningen (reguliere voorbereidingsprocedure)

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij de volgende omgevingsvergunningen hebben verleend:

Week 3

– Kerkallee 82-a, 6882 AW Velp: wijzigen van de voorgevel van de woning (zaaknr. 619905).
– Van Berckstraat 16, 6881 RL Velp: aanbouwen van een slaapkamer op de begane grond (zaaknr. 618687).
– Massenweg 74, 6991 CS Rheden: uitbreiden van de woning (zaaknr. 619311).
– Binnenweg 45-a, 6955 AW Ellecom: plaatsen van een kas in de achtertuin (zaaknr. 618734).
– Hazelaarhof 21, 6951 NT Dieren: plaatsen van een dakkapel aan de voorzijde van de woning (zaaknr. 615432).

Ter inzage en bezwaar
Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis in De Steeg, tel.nr. (026) 49 76 911. Wilt u langskomen? Om u beter van dienst te kunnen zijn, werken wij alleen op afspraak. U kunt een afspraak maken via voornoemd telefoonnummer.

Indien u een belanghebbende bent en het met een besluit niet eens bent, kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de dag van de bekendmaking van de besluiten aan de betreffende aanvrager(s), een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg. Bij de gemeente kunt u informeren naar de exacte datum van bekendmaking. U kunt via www.officielebekendmakingen.nl ook de besluitdata opzoeken, als u zoekt op het adres van de verleende vergunning. Door het indienen van een bezwaarschrift wordt de uitvoering van het besluit niet uitgesteld. U kunt, indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen dat vereist, hiervoor een voorlopige voorziening aanvragen bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, locatie Arnhem, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Bij het verzoek dient een afschrift van het bezwaarschrift te worden overgelegd. U kunt er ook voor kiezen het verzoekschrift digitaal bij genoemde rechtbank in te dienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden. Voor het behandelen van een verzoek om voorlopige voorziening wordt griffierecht geheven. Het griffierecht bedraagt € 170,00 voor natuurlijke personen en € 338,00 voor rechtspersonen (zie artikel 8:41 Algemene wet bestuursrecht).

Van rechtswege verleende omgevingsvergunning (reguliere voorbereidingsprocedure)

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat de volgende omgevingsvergunning van rechtswege is verleend, omdat binnen de beslistermijn geen besluit is genomen:

– Bergelinkweg 14, 6953 CX Dieren: legaliseren van de verbouw van een tuinhuis tot woning met uitzondering van de berging; datum bekendmaking 11 januari 2018 (zaaknr. 604819).

Ter inzage en bezwaar
Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis in De Steeg, tel.nr. (026) 49 76 911. Wilt u langskomen? Om u beter van dienst te kunnen zijn, werken wij alleen op afspraak. U kunt een afspraak maken via voornoemd telefoonnummer.

Indien u een belanghebbende bent en het met een besluit niet eens bent, kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de dag van de bekendmaking van het besluit aan de betreffende aanvrager, bezwaar indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg. De inwerkingtreding van deze vergunning wordt opgeschort totdat de bezwaartermijn is verstreken of, indien bezwaar is gemaakt, totdat is beslist op dit bezwaar. Om deze opschorting op te heffen, kan de vergunninghouder een verzoek doen bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, locatie Arnhem, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Belanghebbenden kunnen tevens, indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen dat vereist, een voorlopige voorziening aanvragen bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Gelderland. Bij het verzoek dient een afschrift van het bezwaarschrift te worden overgelegd. U kunt er ook voor kiezen het verzoekschrift digitaal bij genoemde rechtbank in te dienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden. Voor het behandelen van een verzoek om voorlopige voorziening of een verzoek om opheffing van de opschortende werking wordt griffierecht geheven. Het griffierecht bedraagt € 170,00 voor natuurlijke personen en € 338,00 voor rechtspersonen (zie artikel 8:41 Algemene wet bestuursrecht).

Melding Activiteitenbesluit milieubeheer

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend dat zij de volgende melding in het kader van de Wet milieubeheer, Activiteitenbesluit hebben ontvangen:

– Bockhorstweg 10 en 14, 6956 CA Spankeren: actualiseren bedrijfssituatie veehouderij (zaaknr. 610994/ODRA dossiernr. 195253274).

Inlichtingen
De publicatie van deze melding heeft uitsluitend een informatief karakter; er kunnen geen bezwaren worden ingediend. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Omgevingsdienst Regio Arnhem (ODRA). De ODRA is telefonisch bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 08.30 uur tot 16.30 uur. Het telefoonnummer is (026) 377 16 00. Het e-mailadres is [email protected].

VERKEERSBESLUIT

Burgemeester en wethouders van Rheden maken het volgende bekend.

De provincie Gelderland legt een nieuwe brug aan over het Apeldoorns Kanaal in Dieren ter hoogte van de Edyweg in Spankeren. Hiervoor is het nodig om verkeersmaatregelen te nemen, waaronder:
– het afsluiten van de Edybrug in Spankeren;
– het tijdelijk opheffen van het fietspad op de Van Rensselaerweg in Spankeren;
– het verkeer wordt omgeleid.
Het kenmerk van dit besluit is RHD2018-VKB-087.

U kunt het besluit in zijn geheel op hun kenmerk raadplegen op de website www.officielebekendmakingen.nl/staatscourant.
De bezwaartermijn gaat in op de dag dat het besluit op deze site wordt gepubliceerd.

Het besluit is ook gedurende zes weken te raadplegen bij de Servicebalie in het gemeentehuis te De Steeg en bij de servicecentra in Velp en Dieren.

De Steeg, 22 januari 2018

U kunt bezwaar maken als u het niet eens bent met dit besluit
Dit recht heeft u volgens de Algemene wet bestuursrecht.

Wilt u bezwaar maken? Stuur dan binnen 6 weken een bezwaarschrift naar:
Het college van burgemeesters en wethouders
Domein Ruimte
Postbus 9110
6994 ZJ DE STEEG

In uw bezwaarschrift moet minimaal staan:
– Uw naam en adres.
– De datum waarop u de brief geschreven hebt.
– Een omschrijving van het besluit waar u het niet mee eens bent en zaaknummer. Stuur ook een kopie van dat besluit mee.
– De redenen waarom u het niet eens bent met dit besluit.
– Het bezwaarschrift moet u ondertekenen.

Goed om te weten: als u bezwaar maakt, blijft het besluit gelden
Wilt u dit voorkomen? Dat kan alleen met een voorlopige voorziening bij zeer dringende spoedeisende redenen. U kunt een voorlopige voorziening aanvragen bij de rechter. Een voorlopige voorziening betekent dat u vraagt om een schorsing van het besluit totdat er een besluit is genomen op uw bezwaarschrift.
Dit kan via internet op: http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht.
Hiervoor heeft u een DigiD nodig.
Wilt u liever een brief sturen? Dat kan ook. Stuur dan ook een kopie mee van besluit waarvoor u een voorlopige voorziening wilt. Het adres is:
Rechtbank Gelderland
Team Bestuursrecht
Postbus 9030
6800 EM ARNHEM
Voor het indienen van een verzoek om Voorlopige Voorziening bent u griffierecht verschuldigd.
Het griffierecht is € 46,00 voor minder draagkrachtige natuurlijke personen in huurtoeslag- en sociale zekerheidszaken, € 170,00 voor overige natuurlijke personen en € 338,00 voor rechtspersonen (zie artikel 8:41 Algemene wet bestuursrecht).

Verkiezing gemeenteraad 21 maart 2018

ZITTING VAN HET CENTRAAL STEMBUREAU INZAKE ONDERZOEK EN BESLISSING GELDIGHEID INGELEVERDE KANDIDATENLIJSTEN EN NUMMERING

De voorzitter van het centraal stembureau voor de op woensdag 21 maart 2018 te houden verkiezing van de leden van de raad van de gemeente maakt het volgende bekend.

Ingevolge artikel I 1 van de Kieswet zal het centraal stembureau op dinsdag 6 februari 2018 om 16.00 uur in het gemeentehuis te De Steeg in een niet openbare zitting de ingeleverde kandidatenlijsten onderzoeken.

Ingevolge artikel I 4 van de Kieswet zal het centraal stembureau op vrijdag 9 februari 2018 om 16.00 uur in het gemeentehuis te De Steeg in een openbare zitting beslissen over:
– de geldigheid van de ingeleverde kandidatenlijsten;
– het handhaven van de daarop voorkomende kandidaten;
– het handhaven van de daarboven geplaatste aanduiding van een politieke groepering;
– de nummering van de geldig verklaarde lijsten.

Plaats: De Steeg.
Datum: 24 januari 2018.

De voorzitter voornoemd,

Carol van Eert.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen