Bekendmakingen gemeente Rheden

Omgevingsvergunning

Ingediende aanvragen omgevingsvergunning

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen (tussen haakjes is vermeld de datum van ontvangst en het zaaknummer):

– A348 Velp – Ellecom: groot onderhoud aan de A348 (22-4-2021/786835).
– Arnhemsestraatweg 101b, 6881 NE Velp: verbouwen van de woning (21-4-2021/786423).
– Landgoed Middachten 3, 6994 JC De Steeg: plaatsen van borden t.b.v. ontsluiting Landgoed Middachten (23-4-2021/786844).
– Binnenweg 61, 6955 AW Ellecom: plaatsen van een erfafscheiding (21-4-2021/786422).
– Badhuislaan 73, 6957 DS Laag-Soeren: plaatsen van dubbele beglazing in bestaande kozijnen (25-4-2021/786888).

Tegen deze aanvragen kan nog geen bezwaar worden gemaakt. Dat kan pas als het besluit op de aanvraag is genomen. Het genomen besluit wordt tegen die tijd bekendgemaakt. Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis in De Steeg, tel.nr. (026) 49 76 911. Wilt u langskomen? Om u beter van dienst te kunnen zijn, werken wij alleen op afspraak. U kunt een afspraak maken via voornoemd telefoonnummer.

Verlenging beslistermijn omgevingsvergunning

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij hebben besloten om voor de volgende aanvragen omgevingsvergunning de beslistermijn te verlengen met een termijn van maximaal zes weken:

– Bergelinkweg 14, 6953 CX Dieren: legaliseren van bijgebouw naar woning en bouwen van een aanbouw met overkapping aan de woning en berging en aanleggen van een inrit (zaaknr. 780768).
– De Marke (kavel H) te Dieren: bouwen van een bedrijfsverzamelgebouw (zaaknr. 779915).

Op grond van artikel 6:3 van de Algemene wet bestuursrecht is tegen deze besluiten geen bezwaar mogelijk.

Ontwerpbeschikking omgevingsvergunning (uitgebreide voorbereidingsprocedure)

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij voornemens zijn ten behoeve van onderstaande aanvraag een omgevingsvergunning te verlenen. Hiertoe is een ontwerpbeschikking opgesteld.

– Hoofdstraat 73, 6881 TD Velp: brandveilig in gebruik nemen van het pand (zaaknr. 776473).

Ter inzage en zienswijzen
De aanvraag, de ontwerpbeschikking en de bijbehorende stukken liggen met ingang van 6 mei 2021 zes weken ter inzage in het gemeentehuis te De Steeg. Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis, tel.nr. (026) 49 76 911. Wilt u langskomen? Om u beter van dienst te kunnen zijn, werken wij alleen op afspraak. U kunt een afspraak maken via voornoemd telefoonnummer.

Een ieder kan tijdens de periode van terinzagelegging schriftelijk of mondeling zienswijzen over het ontwerpbesluit indienen. Schriftelijke zienswijzen kunt u richten aan het college van burgemeester en wethouders van Rheden, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg. Voor een mondelinge zienswijze kunt u contact opnemen met de behandelend ambtenaar. Wij maken u erop attent dat slechts beroep tegen de uiteindelijke beschikking kan worden ingediend als ook een zienswijze is ingebracht tegen de ontwerpbeschikking en men belanghebbende is.

Verleende omgevingsvergunningen (reguliere voorbereidingsprocedure)

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij de volgende omgevingsvergunningen hebben verleend:

Week 16

– A.G. Hofkeslaan 30, 6881 WL Velp: plaatsen van een dakopbouw (zaaknr. 786126).
– Spankerenseweg 36, 6951 CH Dieren: legaliseren van een reeds geplaatste overkapping t.b.v. 5 wasboxen (zaaknr. 779077).

Week 17

– Da Costalaan 2, 6881 MD Velp: bouwen van een containerberging (zaaknr. 779296).
– Goudenregenlaan 1, 6951 NX Dieren: plaatsen van een schutting (zaaknr. 784901).
– Labriehof 7, 6952 HW Dieren: plaatsen van een dakkapel op het voordakvlak en het vervangen van een garagedeur en een schutting (zaaknr. 784269).
– Buitengebied van Spankeren en Laag-Soeren: aanleggen van glasvezelnetwerk (zaaknr. 768775).

Ter inzage en bezwaar
Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis in De Steeg, tel.nr. (026) 49 76 911. Wilt u langskomen? Om u beter van dienst te kunnen zijn, werken wij alleen op afspraak. U kunt een afspraak maken via voornoemd telefoonnummer.

Indien u een belanghebbende bent en het met een besluit niet eens bent, kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de dag van de bekendmaking van de besluiten aan de betreffende aanvrager(s), een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg. Bij de gemeente kunt u informeren naar de exacte datum van bekendmaking. U kunt via www.officielebekendmakingen.nl ook de besluitdata opzoeken, als u zoekt op het adres van de verleende vergunning. Door het indienen van een bezwaarschrift wordt de uitvoering van het besluit niet uitgesteld. U kunt, indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen dat vereist, hiervoor een voorlopige voorziening aanvragen bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, locatie Arnhem, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Bij het verzoek dient een afschrift van het bezwaarschrift te worden overgelegd. U kunt er ook voor kiezen het verzoekschrift digitaal bij genoemde rechtbank in te dienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden. Voor het behandelen van een verzoek om voorlopige voorziening wordt griffierecht geheven. Het griffierecht bedraagt € 181,00 voor natuurlijke personen en € 360,00 voor rechtspersonen (zie artikel 8:41 Algemene wet bestuursrecht).

Bekendmaking

De Gemeenteraad heeft op 27 oktober 2020 het Gebiedspaspoort Laag-Soeren vastgesteld.

Het gebiedspaspoort is een toetsingskader en inspiratiedocument voor mensen die een initiatief in het rijksbeschermde dorpsgezicht Laag-Soeren willen opzetten. Samen met inwoners en gebruikers van het gebied is het gebiedspaspoort opgesteld. Met dit document wil de gemeente de ruimtelijke en historische kwaliteit van het rijksbeschermde gebied in stand houden en daar waar mogelijk ook ruimte voor ontwikkelingen bieden. Het stuk is in te zien via www.rheden.nl/gebiedspaspoort.

Het gebiedspaspoort is vastgesteld op grond van artikel 4:81 Algemene wet bestuursrecht en artikel 12a van de Woningwet.

De bekendmaking is overeenkomstig afdeling 3.6 Algemene wet bestuursrecht.

Het gebiedspaspoort treedt in werking de dag na bekendmaking.

Tegen het gebiedspaspoort kan geen bezwaar worden gemaakt. Voor vragen kunt u contact opnemen met het gemeentehuis in De Steeg, via telefoonnummer (026) 49 76 911.

Certin belt over niet betaalde gemeentelijke belastingen

Certin neemt namens de gemeente Rheden tussen 10 en 31 mei contact op met inwoners die de gemeentelijke belastingen, om welke reden dan ook, niet hebben kunnen betalen. Tijdens het telefoongesprek is het mogelijk een betalingsregeling af te spreken of over te stappen naar automatische incasso. Inwoners die meer hulp nodig hebben vanwege financiële problemen worden verwezen naar de dorpsteams van Incluzio Rheden of het Sociaal Meldpunt.

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen