Bekendmakingen gemeente Rheden

Foto: rheden.nieuws.nl

Omgevingsvergunning

Ingediende aanvragen omgevingsvergunning

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen (tussen haakjes is vermeld de datum van ontvangst en het zaaknummer):

– Arnhemsestraatweg 344, 6881 NK Velp: vestigen van een haarwerksalon (27-12-2017/618150).
– De Straatweiden e.o. en Rijnstraat e.o. te Velp: renoveren van het dak van 284 woningen (22-12-2017/617880).
– Hoofdstraat 242, 6881 TS Velp: intern verbouwen van het pand (20-12-2017/617197).
– Van Berckstraat 16, 6881 RL Velp: aanbouwen van een slaapkamer op de begane grond (30-12-2017/618687).
– Rozenbos nabij nr. 7 te Rheden: kappen van 3 bomen (21-12-2017/617473).
– Havikerwaard 49, 6994 JH De Steeg: uitvoeren van groot onderhoud aan een boerderij (21-12-2017/617217).
– Binnenweg 45-a, 6955 AW Ellecom: plaatsen van een kas in de achtertuin (1-1-2018/618734).
– Zutphensestraatweg 46-b, 6953 CM Dieren: verbouwen van een woning (22-12-2017/617489).
– Van Rensselaerweg naast nr. 2 te Spankeren: bouwen van een bedrijfspand (22-12-2017/617778).

Tegen deze aanvragen staan geen rechtsmiddelen open. Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis in De Steeg, tel.nr. (026) 49 76 911. Wilt u langskomen? Om u beter van dienst te kunnen zijn, werken wij alleen op afspraak. U kunt een afspraak maken via voornoemd telefoonnummer.

Zienswijzen
Een uitzondering op het vorenstaande is de volgende aanvraag. Hiertegen kunnen belanghebbenden een zienswijze indienen, omdat de aanvraag in strijd is met het bestemmingsplan:

– Admiraal Helfrichlaan (parkeerterrein) te Dieren: plaatsen van een kunstwerk (19-12-2017/616901).

U kunt deze aanvraag inzien van 11 januari 2018 tot en met 24 januari 2018 (twee weken) in het gemeentehuis te De Steeg. Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis, tel.nr. (026) 49 76 911. Wilt u langskomen? Om u beter van dienst te kunnen zijn, werken wij alleen op afspraak. U kunt een afspraak maken via voornoemd telefoonnummer. Gedurende de termijn van de terinzagelegging kunnen belanghebbenden hun zienswijze naar keuze schriftelijk of mondeling naar voren brengen. Schriftelijke zienswijzen kunnen worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders van Rheden, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg. Voor een mondelinge zienswijze kunt u contact opnemen met de behandelend ambtenaar.

Verlenging beslistermijn omgevingsvergunning

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij hebben besloten om voor de volgende aanvraag omgevingsvergunning de beslistermijn te verlengen met een termijn van maximaal zes weken:

– Arnhemsestraatweg 16, 6953 AX Dieren: uitvoeren van werkzaamheden binnen Hof te Dieren (zaaknr. 606600).

Op grond van artikel 6:3 van de Algemene wet bestuursrecht is tegen dit besluit geen bezwaar mogelijk.

Verleende omgevingsvergunningen (reguliere voorbereidingsprocedure)

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij de volgende omgevingsvergunningen hebben verleend:

Week 51

– Laakweg 9-a, 6991 HK Rheden: plaatsen van een dakkapel op het achterdakvlak van de woning (zaaknr. 612961).
– Burgemeester de Bruinstraat te Dieren (project Traverse Dieren): plaatsen van geluidschermen 4, 5 en 6 (zaaknr. 614663).
– Kanaalweg/Spankerenseweg te Dieren (project Traverse Dieren): plaatsen van een nieuwe overstortput met uitstroomwerk t.b.v. de riolering (zaaknr. 615732).

Week 52

– Koningin Beatrixstraat 13, 6881 XC Velp: maken van een doorbraak in een dragende muur (zaaknr. 616531).

Week 1

– Hoofdstraat 242, 6881 TS Velp: intern verbouwen van het pand (zaaknr. 617197).

Ter inzage en bezwaar
Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis in
De Steeg, tel.nr. (026) 49 76 911. Wilt u langskomen? Om u beter van dienst te kunnen zijn, werken wij alleen op afspraak. U kunt een afspraak maken via voornoemd telefoonnummer.

Indien u een belanghebbende bent en het met een besluit niet eens bent, kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de dag van de bekendmaking van de besluiten aan de betreffende aanvrager(s), een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg. Bij de gemeente kunt u informeren naar de exacte datum van bekendmaking. U kunt via www.officielebekendmakingen.nl ook de besluitdata opzoeken, als u zoekt op het adres van de verleende vergunning. Door het indienen van een bezwaarschrift wordt de uitvoering van het besluit niet uitgesteld. U kunt, indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen dat vereist, hiervoor een voorlopige voorziening aanvragen bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, locatie Arnhem, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Bij het verzoek dient een afschrift van het bezwaarschrift te worden overgelegd. U kunt er ook voor kiezen het verzoekschrift digitaal bij genoemde rechtbank in te dienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden. Voor het behandelen van een verzoek om voorlopige voorziening wordt griffierecht geheven. Het griffierecht bedraagt € 168,00 voor natuurlijke personen en € 333,00 voor rechtspersonen (zie artikel 8:41 Algemene wet bestuursrecht).

Verleende omgevingsvergunningen (uitgebreide voorbereidingsprocedure)

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij de volgende omgevingsvergunningen hebben verleend:

Week 1

– Den Heuvel 72, 6881 VE Velp: brandveilig in gebruik nemen van AC de Wambeek (zaaknr. 609788).

Ter inzage en beroep
De aanvraag, de beschikking en de bijbehorende stukken liggen ter inzage van 11 januari 2018 t/m 21 februari 2018 (zes weken) in het gemeentehuis te De Steeg. Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis, tel.nr. (026) 49 76 911. Wilt u langskomen? Om u beter van dienst te kunnen zijn, werken wij alleen op afspraak. U kunt een afspraak maken via voornoemd telefoonnummer.

Indien u een belanghebbende bent en het met een besluit niet eens bent, kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht met ingang van de dag na die waarop het besluit ter inzage is gelegd, binnen zes weken in beroep gaan bij de Rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, locatie Arnhem, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem.

Beroep kan worden aangetekend door (a) belanghebbenden die eerder zienswijzen hebben ingediend tegen de ontwerpbeschikking, (b) belanghebbenden die willen ageren tegen eventuele wijzigingen die ten opzichte van de ontwerpbeschikking in het definitieve besluit zijn aangebracht en (c) belanghebbenden die kunnen aantonen dat het hen niet kan worden verweten dat zij eerder geen zienswijzen hebben ingebracht tegen de ontwerpbeschikking.

Door het indienen van een beroepschrift wordt de uitvoering van het besluit niet uitgesteld. U kunt, indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen dat vereist, hiervoor een voorlopige voorziening aanvragen bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, locatie Arnhem, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. U kunt er ook voor kiezen het beroep- en/of verzoekschrift digitaal bij genoemde rechtbank in te dienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden. Voor het behandelen van een beroepschrift en/of een verzoek om voorlopige voorziening wordt griffierecht geheven. Het griffierecht bedraagt € 168,00 voor natuurlijke personen en € 333,00 voor rechtspersonen (zie artikel 8:41 Algemene wet bestuursrecht).

Ingekomen aanvraag omgevingsvergunning onderdeel milieu

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend dat zij de volgende aanvraag voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen, waarbij de reguliere procedure van toepassing is. Er is nog geen besluit genomen op de aanvraag; het genomen besluit wordt te zijner tijd bekendgemaakt. Daarmee heeft de publicatie van deze aanvraag een informatief karakter.

– Havikerwaard-Zuid te De Steeg (Kad. sectie T nr. 670): milieuneutrale melding gebiedsontwikkeling havikerwaard (zaaknr. 619058/ODRA dossiernr. 195256049; datum indiening 21-12-2017).

Indien u vragen heeft hierover kunt u contact opnemen met de Omgevingsdienst Regio Arnhem (ODRA). De ODRA is telefonisch bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 08.30 uur tot 16.30 uur. Het telefoonnummer is (026) 377 16 00. Het e-mailadres is [email protected].

Verleende omgevingsvergunning onderdeel milieu (reguliere voorbereidingsprocedure)

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij de volgende omgevingsvergunning hebben verleend:

– Havikerwaard 8-a, 6994 JD De Steeg: plaatsen van een IBC met afleverinstallatie voor de opslag en aflevering van AdBlue (zaaknr. 608844/ODRA dossiernr. 195255343; datum verzending 2 januari 2018).

Ter inzage en bezwaar
Wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis in De Steeg via telefoonnummer (026) 49 76 911. Om u beter van dienst te kunnen zijn, werken wij alleen op afspraak. U kunt een afspraak maken via voornoemd telefoonnummer. Voor meer informatie over bovengenoemd besluit kunt u contact opnemen met de Omgevingsdienst Regio Arnhem (ODRA). De ODRA is telefonisch bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 08.30 uur tot 16.30 uur. Het telefoonnummer is (026) 377 16 00. Het e-mailadres is [email protected].

Indien u een belanghebbende bent en het met een besluit niet eens bent, kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de dag van de bekendmaking van het besluit aan de betreffende aanvrager, een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg. Door het indienen van een bezwaarschrift wordt de uitvoering van het besluit niet uitgesteld. U kunt, indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen dat vereist, hiervoor een voorlopige voorziening aanvragen bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, locatie Arnhem, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Bij het verzoek dient een afschrift van het bezwaarschrift te worden overgelegd. U kunt er ook voor kiezen het verzoekschrift digitaal bij genoemde rechtbank in te dienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden. Voor het behandelen van een verzoek om voorlopige voorziening wordt griffierecht geheven. Het griffierecht bedraagt € 168,00 voor natuurlijke personen en € 333,00 voor rechtspersonen (zie artikel 8:41 Algemene wet bestuursrecht).

Bekendmakingen APV en Wet op de kansspelen

De burgemeester c.q. burgemeester en wethouders van de gemeente Rheden maakt/maken bekend de volgende vergunningen te hebben verleend.

Algemene Plaatselijke Verordening Rheden (APV)

Aanvraag: RHD-616100 De Hoeksteen.
Activiteit: Plaatsen 12 aankondigingsborden van 6 t/m 20 januari 2018.
Plaats: Velp.

Aanvraag: RHD-115021 W.F.H. Jansen.
Activiteit: Kamerverhuurexploitatie Emmastraat 6.
Plaats: Velp.

Aanvraag: RHD-606896 Stichting Rallyland.
Activiteit: Doorkomst kaartleesroute klassieke auto’s 13 januari 2018.
Plaats: Dieren, Spankeren en Laag-Soeren.

Aanvraag: RHD-618143 Vishandel J. Koelewijn.
Activiteit: Innemen standplaats van 1 januari 2018 tot en met 31 december 2018.
Plaats: Zaterdag, Dieren, Ericaplein.
Woensdagmiddag, donderdagochtend en zaterdag, Rheden, Marktplein.
Donderdagochtend, Velp, Churchillplein.

Aanvraag: RHD-618755 Event Support Holland.
Activiteit: Plaatsen van 15 aankondigingsborden van 9 januari 2018 tot en met 15 januari 2018.
Plaats: Gemeente Rheden.

Aanvraag: RHD-617992 Mevrouw K.M. Mondria.
Activiteit: Straatfeest op 14 januari 2018 van 14.00 uur tot 21.00 uur.
Plaats: Velp, Schoolplein voormalige Dr. Van Voorthuijsenschool, Schoolstraat 12.

Aanvraag: RHD-618742 St. Fredericusschool.
Activiteit: Carnavalsoptocht op 9 februari 2018 van 10.00 uur tot 11.00 uur.
Plaats Velp, route Emmastraat – Pastoor Koenestraat – Oranjestraat – Hoofdstraat – Pres. Kennedylaan – Den Heuvel – Pastoor Koenestraat – Emmastraat.

Aanvraag: RHD-619176 Trailxperience Veluwezoom.
Activiteit: Natte neuzentrail 21 januari 2018 van 09.00 – 13.00 uur.
Plaats: Bovenallee 3, Velp.
Website: www.trailxperience.nl

Wet op de kansspelen
Aanvraag: RHD-618935 St. Inloophuis Velp Zuid.
Activiteit: Bingoavond op 20 januari 2018.
Plaats: Velp, Buurthuis de Poort.

Op grond van de Algemene wet bestuursrecht liggen voor eenieder de vergunningen ter inzage bij:
– Gemeentehuis De Steeg, maandag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 12.00 uur (vrije inloop), maandag t/m donderdag van 12.00 uur – 15.00 uur (op afspraak),
dinsdag van 17.30 uur tot 20.00 uur (op afspraak).
– Servicecentrum Velp, maandag van 12.00 uur tot 15.00 uur, dinsdag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 15.00 uur.
– Servicecentrum Dieren, maandag van 12.00 uur tot 15.00 uur, dinsdag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 15.00 uur.

Indien u het met een besluit niet eens bent, kunt u als belanghebbende op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de bekendmaking van de besluiten aan de betreffende aanvrager(s), een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg.

Voor informatie kunt u terecht bij het team Integrale Veiligheid:
René Arentshorst, telefoonnummer (026) 49 76 348 | [email protected] of
Ingrid Hagen-Pietersma, telefoonnummer (026) 49 76 293 | [email protected].

Melding Activiteitenbesluit milieubeheer

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend dat zij de volgende melding in het kader van de Wet milieubeheer, Activiteitenbesluit hebben ontvangen:

– De Timp 2, 6956 CK Spankeren: veranderen, saneren en plaatsen van tanks (zaaknr. 608908/ODRA dossiernr. 195252424).

Inlichtingen
De publicatie van deze melding heeft uitsluitend een informatief karakter; er kunnen geen bezwaren worden ingediend. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Omgevingsdienst Regio Arnhem (ODRA). De ODRA is telefonisch bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 08.30 uur tot 16.30 uur. Het telefoonnummer is (026) 377 16 00. Het e-mailadres is [email protected].

Conceptaanwijzingsbesluit Lijst Bijzondere Bomen in de gemeente Rheden

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend dat het conceptaanwijzingsbesluit Lijst Bijzondere Bomen in de gemeente Rheden ter inzage wordt gelegd.

Het conceptaanwijzingsbesluit Lijst Bijzondere Bomen in de gemeente Rheden ligt met de bijbehorende stukken van 11 januari 2018 tot en met 22 februari 2018 ter inzage bij de Servicebalie in het gemeentehuis te De Steeg en bij de servicecentra in Velp en Dieren.

De ter inzage liggende stukken zijn ook raadpleegbaar via de website www.rheden.nl.

Gedurende de bovengenoemde termijn kan een ieder schriftelijk of mondeling een zienswijze indienen bij burgemeester en wethouders, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg of via email: [email protected] onder vermelding van ‘actualisatie lijst bijzondere bomen’ plus naam en adres. Voor het naar voren brengen van een mondelinge zienswijze gedurende die periode moet een afspraak worden gemaakt. Hiervoor kunt u contact opnemen met de heer D. de Rooij van het Domein Ruimte via telefoonnummer
(026) 49 76 911.

Nieuwjaarsreceptie en kennismaking burgemeester Carol van Eert

Op donderdag 11 januari 2018 vindt de nieuwjaarsreceptie van het college van burgemeester en wethouders van Rheden plaats. Om 19.30 uur staat de koffie/thee klaar in het gemeentehuis, Hoofdstraat 3 in De Steeg.

Om 20.00 uur blikt locoburgemeester Nicole Olland in haar toespraak terug op het voorbije jaar. Aansluitend kijkt burgemeester Carol van Eert vooruit naar het jaar 2018.

Het college van burgemeester en wethouders wil graag rond 20.45 uur met de aanwezigen proosten op het nieuwe jaar. Hierna is er gelegenheid om kennis te maken met de heer Carol van Eert. De middag voorafgaand aan de nieuwjaarsreceptie vindt de installatie plaats van de heer Van Eert als burgemeester van Rheden.

Inwoners, ondernemers, verenigingen die aanwezig willen zijn op de nieuwjaarsreceptie, kunnen zich aanmelden bij het bestuurssecretariaat via [email protected]. Aanmelden is nodig in verband met de beperkte ruimte in de raadzaal en de brandveiligheidseisen.

Verkiezing Gemeenteraad Rheden 21 maart 2018

KANDIDAATSTELLING

De voorzitter van het centraal stembureau voor verkiezing van de leden van de raad van de gemeente Rheden maakt het volgende bekend:

1 Op maandag 5 februari 2018 zal de kandidaatstelling voor de verkiezing van de leden van de raad van de gemeente Rheden plaatsvinden.
2 Op die dag moeten bij team Burgerzaken (bureau Verkiezingen) in het gemeentehuis (Hoofdstraat 3 , 6994 AB De Steeg) de lijsten van kandidaten (formulier model H 1) worden ingeleverd, en overige van toepassing zijnde formulieren. U dient hiervoor een afspraak te maken bij team Burgerzaken (bureau Verkiezingen) op telefoonnummer (026) 49 76 277.
3 De benodigde formulieren en een (EML)bestand worden aangeleverd door gebruik te maken van OSV-programma P1 op de website van de Kiesraad: www.kiesraad.nl.
Formulieren zijn:
– de lijsten van kandidaten (model H 1);
– de verklaringen van instemming van de kandidaten met hun kandidaatstelling (model H 9);
– de machtigingen tot het plaatsen van de aanduiding van de politieke groepering boven een kandidatenlijst (model H 3-1);
– machtiging tot het plaatsen van een aanduiding, gevormd door samenvoeging van de aanduidingen van politieke groeperingen of afkortingen daarvan, boven een kandidatenlijst (model H 3-2, alleen nodig indien van toepassing);
– de verklaringen van ondersteuning van een kandidatenlijst (model H 4; alleen bij nieuwe partijen).
4 Voor de kandidaatstelling moet een waarborgsom van € 225,00 worden betaald, uiterlijk twee weken voor de datum van 5 februari 2018. Het bedrag moet betaald worden aan de balie van Burgerzaken in De Steeg, of overgemaakt worden op rekeningnummer NL50 BNGH 0285 0359 91, onder vermelding van Waarborgsom Verkiezingen, aangevuld met de naam van de politieke partij. Betaling is niet nodig indien bij de laatstgehouden verkiezing van de leden van de raad van de gemeente een of meer zetels aan de politieke groepering zijn toegekend.

Voor nadere informatie over de wettelijke voorschriften betreffende de inlevering van kandidatenlijsten kunt u terecht bij team Burgerzaken (bureau Verkiezingen) op bovenvermeld telefoonnummer.

Plaats: De Steeg
Datum: 10 januari 2018

De voorzitter van het Centraal Stembureau

VERKEERSBESLUIT

Burgemeester en wethouders van Rheden maken het volgende bekend.

De wijk Dieren-Noordoost wordt omzoomd door de Kanaalweg-Imboslaan en Harderwijkerweg.
Op de wegen in de wijk Dieren-Noordoost nemen wij de volgende verkeersmaatregelen:
• De maximumsnelheid wordt 30 km/h, met uitzondering van de erven.
• Op de Cederlaan, ten westen van de kruising met De Vlashegge leggen wij een voetgangersoversteekplaats aan in de vorm van een zebrapad.
• Het wegvak Cederlaan 2 tot en met 14 wordt erf.
Het kenmerk van dit besluit is RHD2018-VKB-085.

De Havikerwaard in De Steeg ligt buiten de bebouwde kom tussen De Steeg en Ellecom.
Wij nemen op deze straat de volgende maatregelen:
• Op de Havikerwaard verlagen wij de maximumsnelheid naar 60 km/h.
• Op de Havikerwaard leggen wij fietsstroken aan. Deze worden vormgegeven in roodasfalt
met fietssymbolen en onderbroken witte strepen.
Het kenmerk van dit besluit is RHD2018-VKB-086.

U kunt de besluiten in zijn geheel op hun kenmerk raadplegen op de website www.officielebekendmakingen.nl/staatscourant.
De bezwaartermijn gaat in op de dag dat het besluit op deze site wordt gepubliceerd.

De besluiten zijn ook gedurende zes weken te raadplegen bij de Servicebalie in het gemeentehuis te De Steeg en bij de servicecentra in Velp en Dieren.

De Steeg, 8 januari 2018

U kunt bezwaar maken als u het niet eens bent met dit besluit
Dit recht heeft u volgens de Algemene wet bestuursrecht.

Wilt u bezwaar maken? Stuur dan binnen 6 weken een bezwaarschrift naar:
Het college van burgemeesters en wethouders
Domein Ruimte
Postbus 9110
6994 ZJ DE STEEG

In uw bezwaarschrift moet minimaal staan:
• Uw naam en adres.
• De datum waarop u de brief geschreven hebt.
• Een omschrijving van het besluit waar u het niet mee eens bent en zaaknummer. Stuur ook een kopie van dat besluit mee.
• De redenen waarom u het niet eens bent met dit besluit.
• Het bezwaarschrift moet u ondertekenen.

Goed om te weten: als u bezwaar maakt, blijft het besluit gelden
Wilt u dit voorkomen? Dat kan alleen met een voorlopige voorziening bij zeer dringende spoedeisende redenen. U kunt een voorlopige voorziening aanvragen bij de rechter. Een voorlopige voorziening betekent dat u vraagt om een schorsing van het besluit totdat er een besluit is genomen op uw bezwaarschrift.

Dit kan via internet op: http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht.
Hiervoor heeft u een DigiD nodig.
Wilt u liever een brief sturen? Dat kan ook. Stuur dan ook een kopie mee van besluit waarvoor u een voorlopige voorziening wilt. Het adres is:
Rechtbank Gelderland
Team Bestuursrecht
Postbus 9030
6800 EM ARNHEM
Voor het indienen van een verzoek om Voorlopige Voorziening bent u griffierecht verschuldigd.
Het griffierecht is € 46,00 voor minder draagkrachtige natuurlijke personen in huurtoeslag- en sociale zekerheidszaken, € 168,00 voor overige natuurlijke personen en € 333,00 voor rechtspersonen (zie artikel 8:41 Algemene wet bestuursrecht).

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen