Bekendmakingen gemeente Rheden

Foto: rheden.nieuws.nl

Omgevingsvergunning

Ingediende aanvragen omgevingsvergunning

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen (tussen haakjes is vermeld de datum van ontvangst en het zaaknummer):

– Brinkerhaege 15, 6881 WZ Velp: plaatsen van een veranda (30-3-2018/633198).
– Hoofdstraat 77, 6881 TD Velp: aanbrengen staalconstructie onder verdiepingsvloer (28-3-2018/632929).
– Rozendaalselaan 51, 6881 LB Velp: plaatsen van een erfafscheiding (29-3-2018/633162).
– Apollostraat 13, 6991 GW Rheden: plaatsen van een dakkapel (10-4-2018/634261).
– Massenweg 117a, 6991 CP Rheden: vervangen en verlengen van een bestaande erfafscheiding (4-4-2018/633570).
– Worth Rhedenseweg 2, 6991 DW Rheden: verplaatsen van een inrit (5-4-2018/633734).
– Hoflaan 7, 6953 AL Dieren: plaatsen van zonnepanelen op het dak van een bijgebouw (6-4-2018/633917).
– Kolonieweg 2a, 6952 GX Dieren: plaatsen van een berging (26-3-2018/633576).
– Kerkweg 25, 6956 CG Spankeren: aanplanten van bomen en struiken t.b.v. inrichtingsplan (3-4-2018/633373).

Tegen deze aanvragen kan nog geen bezwaar worden gemaakt. Dat kan pas als het besluit op de aanvraag is genomen. Het genomen besluit wordt tegen die tijd bekendgemaakt. Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis in De Steeg, tel.nr. (026) 49 76 911. Wilt u langskomen? Om u beter van dienst te kunnen zijn, werken wij alleen op afspraak. U kunt een afspraak maken via voornoemd telefoonnummer.

Verlenging beslistermijn omgevingsvergunning

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij hebben besloten om voor de volgende aanvraag omgevingsvergunning de beslistermijn te verlengen met een termijn van maximaal zes weken:

– Van Rensselaerweg naast nr. 2 te Spankeren: bouwen van een bedrijfspand (zaaknr. 617778)

Op grond van artikel 6:3 van de Algemene wet bestuursrecht is tegen dit besluit geen bezwaar mogelijk.

Verleende omgevingsvergunningen (reguliere voorbereidingsprocedure)

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij de volgende omgevingsvergunningen hebben verleend:

Week 14

– Looierstraat 25, 6882 BW Velp: plaatsen van een overkapping en twee bijgebouwen (zaaknr. 629606).
– Koningin Julianalaan 2, 6951 AM Dieren: plaatsen van een erfafscheiding (zaaknr. 631889).

Week 15

– Jan van Riebeeckstraat 6, 6991 BV Rheden: vergroten en vernieuwen van een dakkapel aan de voorzijde van de woning (zaaknr. 632416).
– Kerkstraat 20, 6991 HC Rheden: legaliseren van een dakkapel aan de achterzijde van de woning (zaaknr. 633179).
– Worth Rhedenseweg 2, 6991 DW Rheden: verplaatsen van een inrit (zaaknr. 633734).
– Oversteeg 15-17, 6994 AR De Steeg: verplaatsen van een inrit (zaaknr. 632952).

Ter inzage en bezwaar
Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis in
De Steeg, tel.nr. (026) 49 76 911. Wilt u langskomen? Om u beter van dienst te kunnen zijn, werken wij alleen op afspraak. U kunt een afspraak maken via voornoemd telefoonnummer.

Indien u een belanghebbende bent en het met een besluit niet eens bent, kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de dag van de bekendmaking van de besluiten aan de betreffende aanvrager(s), een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg. Bij de gemeente kunt u informeren naar de exacte datum van bekendmaking. U kunt via www.officielebekendmakingen.nl ook de besluitdata opzoeken, als u zoekt op het adres van de verleende vergunning. Door het indienen van een bezwaarschrift wordt de uitvoering van het besluit niet uitgesteld. U kunt, indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen dat vereist, hiervoor een voorlopige voorziening aanvragen bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, locatie Arnhem, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Bij het verzoek dient een afschrift van het bezwaarschrift te worden overgelegd. U kunt er ook voor kiezen het verzoekschrift digitaal bij genoemde rechtbank in te dienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden. Voor het behandelen van een verzoek om voorlopige voorziening wordt griffierecht geheven. Het griffierecht bedraagt € 170,00 voor natuurlijke personen en € 338,00 voor rechtspersonen (zie artikel 8:41 Algemene wet bestuursrecht).

Bekendmakingen APV

De burgemeester c.q. burgemeester en wethouders van de gemeente Rheden maakt/maken bekend de volgende vergunningen te hebben verleend.

Algemene Plaatselijke Verordening Rheden (APV)

Aanvraag: RHD-633474 Mevrouw A.M. Lichtenbelt.
Activiteit: Collecte van 1 juli 2018 tot en met 4 juli 2018.
Plaats: Gemeente Rheden.

Aanvraag: RHD-634141 Het Wapen van Rheden.
Activiteit: Kennisgeving incidentele festiviteit inzake Nacht van Rheden op 26 april 2018 van 21.00 uur tot 02.00 uur.
Plaats: Rheden, Groenestraat 58.

Aanvraag: RHD-634147 Partycentrum Ons Huis.
Activiteit: Kennisgeving incidentele festiviteit inzake Nacht van Rheden op 26 april 2018 van 21.00 uur tot 02.00 uur.
Plaats: Rheden. Meester B. van Leeuwenplein 7.

Aanvraag: RHD-634149 Café de Stofwolk.
Activiteit: Kennisgeving incidentele festiviteit inzake Nacht van Rheden op 26 april 2018 van 21.00 uur tot 02.00 uur.
Plaats: Rheden, Methorsterweg 36.

Aanvraag: RHD-632579 Gemeente Rheden.
Activiteit: Mini conferentie op 23 april 2018 van 18.00 uur – 22.30 uur.
Plaats: Ellecom, Eikenstraat 5.

Aanvraag: RHD-628114 TrailXperience Veluwezoom.
Activiteit: Natte neuzen Trail op 29 april 2018 van 09.00 uur tot 13.00 uur.
Plaats: De Steeg, Parkeerplaats de Lappendeken, Diepesteeg.
Website: www.trailxperience.nl

Op grond van de Algemene wet bestuursrecht liggen voor eenieder de vergunningen ter inzage bij:
– Gemeentehuis De Steeg, maandag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 12.00 uur (vrije inloop), maandag t/m donderdag van 12.00 uur – 15.00 uur (op afspraak), dinsdag van 17.30 uur tot 20.00 uur (op afspraak).
– Servicecentrum Velp, maandag van 12.00 uur tot 15.00 uur, dinsdag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 15.00 uur.
– Servicecentrum Dieren, maandag van 12.00 uur tot 15.00 uur, dinsdag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 15.00 uur.

Indien u het met een besluit niet eens bent, kunt u als belanghebbende op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de bekendmaking van de besluiten aan de betreffende aanvrager(s), een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg.

Voor informatie kunt u terecht bij het team Integrale Veiligheid:
René Arentshorst, telefoonnummer (026) 49 76 348 | [email protected] of
Ingrid Hagen-Pietersma, telefoonnummer (026) 49 76 293 | [email protected]

VERKEERSBESLUIT

Burgemeester en wethouders van Rheden maken het volgende bekend.
Tijdelijk verkeersbesluit wegens de werkzaamheden rond de bouw van de omgeving van het station van Dieren aan zowel de noord- als zuidzijde.
I Van 15 tot en met 25 juni 2018 zijn de spoorwegovergangen op de Harderwijkerweg en de Wilhelminaweg afgesloten.
II Van 25 juni tot en met 29 juli 2018 is de spoorwegovergang van de Wilhelminaweg afgesloten.
Het verkeer kan tijdens de werkzaamheden door de tunnel rijden en wordt via de Kanaalweg omgeleid.
Nood- en hulpdiensten kunnen Dieren te allen tijde bereiken via de Wilhelminaweg.
Fietsers worden over het werk op de Harderwijkerweg geleid. Voetgangers kunnen daarnaast gebruikmaken van de passerelle op het treinstation.
Voor actuele informatie over de omleidingen kunt u de website van Traverse Dieren raadplegen.
Dit besluit heeft het kenmerk RHD2018-VKB-092 en zaaknummer 634417.

U kunt het besluit in zijn geheel op het kenmerk raadplegen op de website www.officielebekendmakingen.nl/staatscourant.
De bezwaartermijn gaat in op de dag dat het besluit op deze site wordt gepubliceerd.

Het besluit is zes weken te raadplegen bij de Servicebalie in het gemeentehuis te De Steeg en bij de servicecentra in Velp en Dieren.

De Steeg, 16 april 2018

U kunt bezwaar maken als u het niet eens bent met dit besluit. Dit recht heeft u volgens de Algemene wet bestuursrecht.

Wilt u bezwaar maken? Stuur dan binnen 6 weken een bezwaarschrift naar:
Het college van burgemeester en wethouders
Domein Ruimte
Postbus 9110
6994 ZJ DE STEEG

In uw bezwaarschrift moet minimaal staan:
• Uw naam en adres.
• De datum waarop u de brief geschreven hebt.
• Een omschrijving van het besluit waar u het niet mee eens bent en het zaaknummer van het besluit.
• Stuur ook een kopie van dat besluit mee.
• De redenen waarom u het niet eens bent met dit besluit.
• Het bezwaarschrift moet u ondertekenen.

Goed om te weten: als u bezwaar maakt, blijft het besluit gelden
Wilt u dit voorkomen? Dat kan alleen met een voorlopige voorziening bij zeer dringende spoedeisende redenen. U kunt een voorlopige voorziening aanvragen bij de rechter. Een voorlopige voorziening betekent dat u vraagt om een schorsing van het besluit totdat er een besluit is genomen op uw bezwaarschrift. Dit kan via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Hiervoor heeft u een DigiD nodig. Wilt u liever een brief sturen? Dat kan ook. Stuur dan ook een kopie mee van besluit waarvoor u een voorlopige voorziening wilt. Het adres is:
Rechtbank Gelderland
Team Bestuursrecht
Postbus 9030
6800 EM ARNHEM

Kosten (griffierecht)
Voor het indienen van een verzoek om Voorlopige Voorziening bent u griffierecht verschuldigd.
Het griffierecht is € 46,00 voor mensen in huurtoeslag- en sociale zekerheidsvoorzieningen,
€ 170,00 voor anderen en € 338,00 voor rechtspersonen (artikel 8:41 Algemene wet bestuursrecht)

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen