Bekendmakingen gemeente Rheden

Omgevingsvergunning

Ingediende aanvragen omgevingsvergunning

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen (tussen haakjes is vermeld de datum van ontvangst en het zaaknummer):

– Admiraal van Kinsbergenweg 13, 6881 GD Velp: plaatsen van zonnepanelen (14-1-2021/772801).
– Arnhemsestraatweg 31b, 6881 ND Velp: aanleggen van een inrit (19-1-2021/773405).
– Florijnweg 6, 6883 JP Velp: uitbreiden van een laboratoriumruimte (19-1-2021/773244).
– Gruttostraat 42, 6883 CR Velp: maken van een doorbraak in een draagmuur van de woning (17-1-2021/772976).
– Zuider Parallelweg 57a, 6882 AJ Velp: maken van een dakterras (15-1-2021/772975).
– Kerkstraat 25, 6953 BL Dieren: plaatsen van een dakkapel op het achterdakvlak van de woning (18-1-2021/773207).
– Magnolialaan 20, 6951 NV Dieren: plaatsen van een schutting (14-1-2021/772795).

Tegen deze aanvragen kan nog geen bezwaar worden gemaakt. Dat kan pas als het besluit op de aanvraag is genomen. Het genomen besluit wordt tegen die tijd bekendgemaakt. Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis in De Steeg, tel.nr. (026) 49 76 911. Wilt u langskomen? Om u beter van dienst te kunnen zijn, werken wij alleen op afspraak. U kunt een afspraak maken via voornoemd telefoonnummer.

Verlenging beslistermijn omgevingsvergunning

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij hebben besloten om voor de volgende aanvragen omgevingsvergunning de beslistermijn te verlengen met een termijn van maximaal zes weken:

– Gasthuislaan 65, 6883 JA Velp: maken van een doorbraak in een constructieve wand (zaaknr. 767681).
– Overbeeklaan tegenover nr. 14a te Velp: restaureren van de draaibrug naar de muziektent (zaaknr. 761610).

Op grond van artikel 6:3 van de Algemene wet bestuursrecht is tegen deze besluiten geen bezwaar mogelijk.

Verleende omgevingsvergunningen (reguliere voorbereidingsprocedure)

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij de volgende omgevingsvergunningen hebben verleend:

Week 2

– Nordlaan 33, 6881 RM Velp: gebruiken van het achterterrein als parkeerterrein (vastleggen van het huidig gebruik) / (zaaknr. 768902).
– Callunaplein 2, 6951 CP Dieren: herbestemmen van een kantoorruimte naar 3 appartementen (zaaknr. 757185).

Week 3

– Landgoed Middachten 5a en 7, 6994 JC De Steeg: bouwen van een kantoor, beheerschuur en bijenstal en het inrichten van de moestuin (zaaknr. 769300).
– Prinsenstraat 33, 6953 BS Dieren: plaatsen van zonnepanelen (zaaknr. 765313).

Ter inzage en bezwaar
Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis in De Steeg, tel.nr. (026) 49 76 911. Wilt u langskomen? Om u beter van dienst te kunnen zijn, werken wij alleen op afspraak. U kunt een afspraak maken via voornoemd telefoonnummer.

Indien u een belanghebbende bent en het met een besluit niet eens bent, kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de dag van de bekendmaking van de besluiten aan de betreffende aanvrager(s), een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg. Bij de gemeente kunt u informeren naar de exacte datum van bekendmaking. U kunt via www.officielebekendmakingen.nl ook de besluitdata opzoeken, als u zoekt op het adres van de verleende vergunning. Door het indienen van een bezwaarschrift wordt de uitvoering van het besluit niet uitgesteld. U kunt, indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen dat vereist, hiervoor een voorlopige voorziening aanvragen bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, locatie Arnhem, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Bij het verzoek dient een afschrift van het bezwaarschrift te worden overgelegd. U kunt er ook voor kiezen het verzoekschrift digitaal bij genoemde rechtbank in te dienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden. Voor het behandelen van een verzoek om voorlopige voorziening wordt griffierecht geheven. Het griffierecht bedraagt € 181,00 voor natuurlijke personen en € 360,00 voor rechtspersonen (zie artikel 8:41 Algemene wet bestuursrecht).

Gewijzigde data inzameling oud papier

In ieder geval tot en met februari wordt het oud papier opgehaald door afvalpartner Suez.
De ophaaldagen en routes zijn tijdelijk gewijzigd.
Omdat Suez overdag inzamelt, moet u de papiercontainer vóór 07.30 uur aan de weg zetten.
Zoals gebruikelijk mag u ook dozen met oud papier of gebundeld oud papier aanbieden. Zorgt u er wel voor dat de dozen/bundels niet te zwaar zijn.

Ellecom, De Steeg MA 1-feb
Velp-Noord WO 3-feb
Rheden MA 8-feb
Spankeren, Dieren-Noord, Laag-Soeren MA 15-feb
Velp-Zuid WO 17-feb
Oud Dieren, Dieren midden MA 22-feb

Een overzicht leest u ook op www.rheden.nl/papierinzameling.

VERKEERSBESLUITEN

Burgemeester en wethouders van Rheden maken de volgende verkeersmaatregelen bekend.

Gehandicaptenparkeerplaats:
De aanwijzing van een gehandicaptenparkeerplaats op de parkeervakken van de Admiraal Helfrichlaan ter hoogte van huisnummer 53. Het kenmerk van dit besluit is RHD2021-GPP-146 en het zaaknummer is 772767.

Elektrisch oplaadpunt:
De aanwijzing van twee parkeervakken voor het elektrisch laden van een auto.
Locatie: Daalhuizerweg ter hoogte van huisnummer 37-41.
Het kenmerk van dit besluit is RHD2021-VKB-160. Het zaaknummer is 773618.

U kunt de besluiten in zijn geheel op het kenmerk raadplegen op de website www.officielebekendmakingen.nl/staatscourant.
De bezwaartermijn gaat in op de dag na de datum dat het besluit op deze site wordt gepubliceerd.

De besluiten zijn zes weken te raadplegen bij de Servicebalie in het gemeentehuis te De Steeg.

De Steeg, 25 januari 2021

MOGELIJKHEDEN TOT BEZWAAR
U kunt bezwaar maken als u het niet eens bent met het besluit.
Dit recht heeft u volgens de Algemene wet bestuursrecht.

Wilt u bezwaar maken? Stuur dan binnen 6 weken een bezwaarschrift naar:
Het college van burgemeester en wethouders
Team Woon- en Leefomgeving
Postbus 9110
6994 ZJ DE STEEG

In uw bezwaarschrift moet minimaal staan:
• Uw naam en adres.
• De datum waarop u de brief geschreven hebt.
• Een omschrijving van het besluit waar u het niet mee eens bent en het zaaknummer van het besluit.
• Stuur ook een kopie van dat besluit mee.
• De redenen waarom u het niet eens bent met dit besluit.
• Het bezwaarschrift moet u ondertekenen.

Goed om te weten: als u bezwaar maakt, blijft het besluit gelden
Wilt u dit voorkomen? Dat kan alleen met een voorlopige voorziening bij zeer dringende spoedeisende redenen. U kunt een voorlopige voorziening aanvragen bij de rechter. Een voorlopige voorziening betekent dat u vraagt om een schorsing van het besluit totdat er een besluit is genomen op uw bezwaarschrift. Dit kan via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Hiervoor heeft u een DigiD nodig. Wilt u liever een brief sturen? Dat kan ook. Stuur dan ook een kopie mee van besluit waarvoor u een voorlopige voorziening wilt. Het adres is:

Rechtbank Gelderland
Team Bestuursrecht
Postbus 9030
6800 EM ARNHEM

Kosten (griffierecht)
Voor het indienen van een verzoek om voorlopige voorziening bent u griffierecht verschuldigd.
Het griffierecht is € 49,00 voor mensen in huurtoeslag- en sociale zekerheidsvoorzieningen,
€ 181,00 voor anderen en € 360,00 voor rechtspersonen (artikel 8:41 Algemene wet bestuursrecht).

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen