Bekendmakingen gemeente Rheden

Foto: rheden.nieuws.nl

Omgevingsvergunning

Ingediende aanvragen omgevingsvergunning

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen (tussen haakjes is vermeld de datum van ontvangst en het zaaknummer):

– Annastraat tussen 4 en 10 te Velp: bouwen van 3 woningen (20-5-2015/316260).
– Boogaardstraat 15, 6883 GK Velp: plaatsen van een dakkapel op het voordakvlak
(22-5-2015/316522).
– Arnhemseweg 25, 6991 DK Rheden: wijzigen van een reeds verleende vergunning
(20-5-2015/316204).
– Zutphensestraatweg 51, 6955 AE Ellecom: plaatsen van een terreinafscheiding
(27-5-2015/316909).
– Zilverakkerweg 8, 6952 DW Dieren: plaatsen van een dakopbouw en dakkapel
(21-5-2015/316435).
– Bockhorstweg 9, 6956 CA Spankeren: plaatsen van een overkapping (19-5-2015/316136).
– Bockhorstweg 14, 6956 CA Spankeren: realiseren van een derde wooneenheid in het monumentale pand ‘De Bockhorst’ (23-5-2015/316665).

Tegen deze aanvragen staan geen rechtsmiddelen open. Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis in De Steeg, tel.nr. (026) 49 76 911. Wilt u langskomen? Om u beter van dienst te kunnen zijn, werken wij alleen op afspraak. U kunt een afspraak maken via voornoemd telefoonnummer.
Verleende omgevingsvergunningen (reguliere voorbereidingsprocedure)

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij de volgende omgevingsvergunningen hebben verleend:

Week 22

– Herman Heijermansstraat tussen 16 en 22 te Velp: plaatsen van een perceelafscheiding t.b.v. een parkeerkoffer (zaaknr. 295561).
– Arnhemseweg 19, 6991 DK Rheden: plaatsen van een balkon en vervangen van een kozijn (zaaknr. 312187).
– Siersteen 6, 6991 KG Rheden: plaatsen van een erfafscheiding (zaaknr. 314756).
– Worth Rhedenseweg 61, 6991 DZ Rheden: realiseren van een CV-ruimte (zaaknr. 312911).
– De Marke 15, 6951 KM Dieren: aanleggen van een uitrit (zaaknr. 315039).
– Einthovenlaan 9, 6952 GT Dieren: plaatsen van een terrasoverkapping (zaaknr. 314755).
– Harderwijkerweg 93, 6952 AE Dieren: aanleggen van een inrit (zaaknr. 312166).

Ter inzage en bezwaar
De genoemde besluiten kunnen worden ingezien bij de afdeling Inwonerszaken in het gemeentehuis te De Steeg. Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis in De Steeg, tel.nr. (026) 49 76 911. Wilt u langskomen? Om u beter van dienst te kunnen zijn, werken wij alleen op afspraak. U kunt een afspraak maken via voornoemd telefoonnummer.

Indien u een belanghebbende bent en het met een besluit niet eens bent, kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de dag van de bekendmaking van de besluiten aan de betreffende aanvrager(s), een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg (bij de afdeling Inwonerszaken kunt u informeren naar de exacte datum van bekendmaking). Door het indienen van een bezwaarschrift wordt de uitvoering van het besluit niet uitgesteld. U kunt, indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen dat vereist, hiervoor een voorlopige voorziening aanvragen bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, locatie Arnhem, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Bij het verzoek dient een afschrift van het bezwaarschrift te worden overgelegd. U kunt er ook voor kiezen het verzoekschrift digitaal bij genoemde rechtbank in te dienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden. Voor het behandelen van een verzoek om voorlopige voorziening wordt griffierecht geheven. Het griffierecht bedraagt € 167,00 voor natuurlijke personen en € 331,00 voor rechtspersonen (zie artikel 8:41 Algemene wet bestuursrecht).

VERKEERSBESLUIT GEHANDICAPTENPARKEERPLAATSEN

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend dat zij een locatie nabij onderstaande adressen als een gehandicaptenparkeerplaats aangewezen:
– RHD2015-GPP-032, Broekveldseweg 18 te Rheden.
– RHD2015-GPP-033, President Kennedylaan 127 te Velp.

U kunt de besluiten in zijn geheel raadplegen op www.officielebekendmakingen.nl/staatscourant. De bezwaartermijn gaat in op de dag dat het besluit op deze site wordt gezet.

De volledige tekst van dit besluit ligt gedurende zes weken na publicatie ter inzage bij de balie van de afdeling Inwonerszaken in het gemeentehuis te De Steeg en bij het servicecentrum Velp.

De Steeg, 1 juni 2015

NB
Indien u het met dit besluit niet eens bent, kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de datum van verzending van dit besluit bezwaar indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg.

Het bezwaarschrift dient te zijn ondertekend en ten minste te bevatten:
a de naam en het adres van de indiener;
b de dagtekening;
c een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;
d de gronden van het bezwaar.

Door het indienen van een bezwaarschrift wordt de uitvoering van het besluit niet uitgesteld. U kunt hiervoor een voorlopige voorziening aanvragen bij de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, locatie Arnhem, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Bij het verzoek dient een afschrift van het bezwaarschrift te worden overgelegd.

U kunt er ook voor kiezen het beroep- en/of verzoekschrift digitaal bij genoemde rechtbank in te dienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

Voor het behandelen van een verzoek om voorlopige voorziening wordt griffierecht geheven. Het griffierecht bedraagt € 45,00 voor minder draagkrachtige natuurlijke personen in huurtoeslag- en sociale zekerheidszaken, € 167,00 voor overige natuurlijke personen en € 331,00 voor rechtspersonen (zie artikel 8:41 Algemene wet bestuursrecht).

Bekendmaking

Burgemeester en wethouders van de gemeente Rheden maken bekend dat zij bij besluit van 12 mei 2015 heeft vastgesteld de ‘Beleidsregel Wet Bibob gemeente Rheden’. Besloten is paracommerciële rechtspersonen uit te zonderen, tenzij sprake is van een vermoeden dat de beschikking mede zou kunnen worden gebruikt om uit gepleegde strafbare feiten verkregen of te verkrijgen, op geld waardeerbare voordelen te benutten of strafbare feiten te plegen. Dit besluit treedt in werking op de dag na deze publicatie.

Dit betekent dat ondernemers die een vergunning aanvragen voor exploitatie van een horeca-bedrijf, seksinrichting of escortbedrijf, een kamerverhuurbedrijf, speelautomatenhal of in het kader van de Drank- en Horecawet, gevraagd worden inzicht te geven in de organisatievorm en financiering van het bedrijf. In de ‘Beleidsregel Wet Bibob gemeente Rheden’ wordt beschreven wat met deze informatie wordt gedaan en welke procedures worden gevolgd.

Het besluit ligt kosteloos ter inzage bij de balie van de afdeling Inwonerszaken in de hal van het gemeentehuis in De Steeg, bij de servicecentra in Dieren en in Velp. Een ieder kan op verzoek tegen betaling van leges een afschrift krijgen van het genoemde besluit. De beleidsregels zijn daarnaast digitaal te raadplegen via http://www.overheid.nl.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen