Deelnemers Rheden Spreekt geven ruim voldoende voor dienstverlening gemeente

Foto: www.rhedenspreekt.nl

GEMEENTE RHEDEN – In januari en februari heeft de gemeente Rheden weer een onderzoek gedaan via het inwonerspanel Rheden Spreekt. Dit keer gingen de vragen over de dienstverlening van de gemeente.

Het inwonerspanel geeft de gemeente gemiddeld een 7,5. 820 van de 1.220 panelleden hebben meegedaan. Dat is een respons van 67%.

Onderdelen van het dienstverleningsonderzoek

De deelnemers gaven hun mening over:

  • de dienstverlening algemeen
  • het bezoek aan het gemeentehuis of servicecentrum
  • het contact via de telefoon
  • het contact via de website
  • het contact via e-mail, brieven & social media
  • de openingstijden
  • en het huidig en toekomstig gebruik van het gemeentehuis.

Respons

Van alle deelnemers nam 61% de afgelopen 12 maanden zelf contact op met de gemeente voor een product, dienst, vraag of probleem. Het liefst nemen inwoners contact op via de telefoon (29%), gevolgd door de website (25%), bezoek aan gemeentehuis of servicecentrum (24%) en per e-mail (19%).

WhatsApp

Van alle respondenten geeft 28% aan via WhatsApp contact op te willen nemen met de gemeente. De deelnemers aan dit onderzoek van Rheden Spreekt, geven de dienstverlening van de gemeente gemiddeld een 7,5. Op de website http://www.rhedenspreekt.nl staan, per onderdeel, de resultaten.

Wat verandert er voor inwoners?

De uitkomsten van deze enquête leiden tot onderstaande veranderingen of verbeteringen.

  • De gemeente gaat per 1 augustus WhatsApp gebruiken om de dienstverlening nog verder uit te breiden.
  • De gemeente gaat uiterlijk 1 januari haar openingstijden aanpassen zodat ze meer aansluiten bij de behoeftes van haar inwoners.
  • In 2019 wil de gemeente een 8 scoren voor haar dienstverlening per e-mail. Ze gaat onderzoeken waar nog knelpunten liggen en hoe ze deze kunnen oplossen.
  • De gemeente wil haar dienstverlening per telefoon nog meer verbeteren door bellers maar één keer het verhaal te laten vertellen, ook al worden ze doorverbonden.

Uw mening telt

Het digitale inwonerpanel ‘Rheden Spreekt’ is een groep inwoners waaraan de gemeente regelmatig vragen stelt over onderwerpen en thema’s die spelen binnen de gemeente. Door het geven van een mening kan de gemeente de beste keuzes maken. Om het inwonerpanel nog verder te optimaliseren en de representativiteit verder te verbeteren, is de gemeente op zoek naar panelleden in de leeftijdscategorieën van 16 tot 29 jaar en inwoners ouder dan 79 jaar. U kunt zich aanmelden via http://www.rhedenspreekt.nl

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen