GEMEENTE RHEDEN - Om inwoners beter en sneller te helpen werkt de gemeente Rheden vanaf 2 september alleen nog op afspraak. Met een afspraak is de wachttijd kort en is er direct contact met de juiste persoon.
Voor het ophalen van PMD-zakken en het afhalen van een eerder aangevraagd (reis)document of
rijbewijs is geen afspraak nodig.
Inwoners kunnen steeds meer online regelen. Bijvoorbeeld het doorgeven van een
verhuizing , het aanvragen van een
uittreksel of het melden van
een kapotte lantaarnpaal of losliggende stoeptegel .
Afspraak maken
Het maken van een afspraak voor bijvoorbeeld het aanvragen van een
paspoort of rijbewijs kan op
www.rheden.nl/afspraak of telefonisch via (026) 49 76 911. Er zijn 2 avondopenstellingen tot 19.00 uur; in De Steeg op dinsdag en in
Dieren op donderdag.
Spoedaanvraag
Inwoners die met spoed een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs nodig hebben, kunnen bellen met (026) 49 76 911.
Sociaal Meldpunt
Ook het
Sociaal Meldpunt werkt vanaf 2 september volledig op afspraak. Veel informatie over welzijn, zorg, wonen, werk en inkomen, opvoeden en opgroeien is te vinden op
www.rheden.nl/smp . Hier staat ook veel informatie over hulp in de buurt, zoals maatschappelijk werk, mantelzorg en vrijwillige thuishulp.
Open Dag Bundel
Op zaterdag 31 augustus stond het feestelijk open huis van de vernieuwde Bundel in Dieren (Ericaplein 5) gepland. Deze wordt verplaatst naar zaterdag 7 september.
Informatie
Alle informatie over het maken van een afspraak en de openingstijden is te vinden op
www.rheden.nl .