Studenten HAN helpen mee lokale economie te stimuleren

05 okt 2018, 14:28 Gemeente
wwwrhedense ondernemersnl gemeente rheden
gemeente Rheden
ARNHEM/GEMEENTE RHEDEN - Studenten van de HAN, een aantal ondernemers en de gemeente Rheden hebben de handen ineen geslagen. De studenten maakten een website voor lokale ondernemers en de gemeente, zodat zij elkaar beter weten te vinden.
Met als doel de lokale economie te stimuleren.
Een jaar geleden werd de opdracht bij de studenten uitgezet. Zij gingen enthousiast aan de slag samen met de ondernemersverenigingen DELS en ORDS. Dit resulteerde in een op maat gemaakte website, waarop ook ondernemersverenigingen een plek hebben; www.rhedense-ondernemers.nl .
De ondernemers zijn blij met het resultaat en hopen dat dit platform bijdraagt aan het stimuleren van de lokale economie. Wel is het belangrijk dat ondernemers zich registreren op de site zodat ze ook te vinden zijn.

Triple Helix VeluwezOOOm

Het realiseren van deze website valt onder de vlag van Triple Helix VeluwezOOOm. VeluwezOOOm is een samenwerking van Ondernemers, Onderwijs en Overheid (de drie O’s) en biedt een mooie kans voor studenten om meer ervaring op te doen op het gebied van ondernemerschap en zelfontwikkeling.

Economische beleidsvisie

De gelanceerde website is één van de activiteiten die staan in het economisch uitvoeringsprogramma. Dit programma is weer onderdeel van de economische beleidsvisie die is opgesteld in overleg met het bedrijfsleven.

Marjolein Leusink, projectleider HAN:

”Wij hebben de samenwerking als positief ervaren. Met name de feedback van de vele mensen die betrokken waren was voor ons erg leerzaam.”

Wethouder Ronald Haverkamp:

“Ik ben erg tevreden over het resultaat van deze samenwerking. Dankzij dit online platform is het voor onze gemeentelijke organisatie nog duidelijker wie onze lokale ondernemers zijn en waar we onze diensten en producten kunnen afnemen.”

Noot voor de redactie:

(Foto: V.l.n.r.: Studenten van de HAN, wethouder Ronald Haverkamp, Mick Stomp (DELS) en Anne Bruger (ORDS))