Bekendmakingen gemeente Rheden

Foto: rheden.nieuws.nl

OMGEVINGSVERGUNNING

Ingediende aanvraag omgevingsvergunning

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij de volgende aanvraag voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen (tussen haakjes is vermeld de datum van ontvangst en het zaaknummer):

– Vogelplantsoen 159, 6951 HX Dieren: intern verbouwen van de woning (19-12-2014/156179).

Tegen deze aanvraag staan geen rechtsmiddelen open. Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis, tel.nr. (026) 49 76 911. Wij werken op afspraak van maandag tot en met donderdag van 12.00 tot 15.00 uur en dinsdagavond van 17.30 tot 20.00 uur. Op werkdagen van 08.30 uur tot 12.00 uur kunt u zonder afspraak het gemeentehuis in De Steeg binnenlopen.

Zienswijzen
Een uitzondering op het vorenstaande is de volgende aanvraag. Hiertegen kunnen belanghebbenden een zienswijze indienen, omdat er strijdigheid is met het bestemmingsplan:

– President Kennedylaan 81-a, 6883 AD Velp: vestigen van een beautysalon (4-12-2014/122790).

U kunt deze aanvraag inzien van 15 januari tot en met 28 januari 2015 (twee weken) bij de afdeling Inwonerszaken in het gemeentehuis te De Steeg. Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis, tel.nr. (026) 49 76 911. Wij werken op afspraak van maandag tot en met donderdag van 12.00 uur tot 15.00 uur en dinsdagavond van 17.30 uur tot 20.00 uur. Op werkdagen van 08.30 uur tot 12.00 uur kunt u zonder afspraak het gemeentehuis in De Steeg binnenlopen. Gedurende de termijn van de terinzagelegging kunnen belanghebbenden hun zienswijze naar keuze schriftelijk of mondeling naar voren brengen. Schriftelijke zienswijzen kunnen worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders van Rheden, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg. Voor een mondelinge zienswijze kunt u contact opnemen met de behandelend ambtenaar.

Verleende omgevingsvergunningen (reguliere voorbereidingsprocedure)

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij de volgende omgevingsvergunningen hebben verleend:

Week 1

– Hogeweg 1, 6881 EA Velp: vestigen van een bedrijf dat zich toelegt op koffiebranden en verkoop en reparatie van esspresso apparaten (zaaknr. 126927).
– Van Rensselaerweg 12-b, 6956 AV Spankeren: wijzigen van een bedrijfswoning (zaaknr. 115473).

Week 2

– Hoofdstraat 71-a, 6881 TD Velp: verplaatsen van een pui (zaaknr. 115645).
– Parkstraat 17, 6881 JB Velp: wijzigen van de bestemming (zaaknr. 120256).
– Pieperslaan 19, 6955 AP Ellecom: veranderen van een woning in twee woningen en het planologisch strijdig gebruik (zaaknr. 117536).
– Harderwijkerweg 1-a, 6952 AA Dieren: wijzigen van de entree en indeling van twee gebouwen (zaaknr. 121236).
– Zwaluwlaan 31, 6951 HS Dieren: plaatsen van een dakopbouw op een woning (zaaknr. 121735).
– Broekdijk 2, 6956 CD Spankeren: splitsen van een woning en het planologisch strijdig gebruik (zaaknr. 120602).

Ter inzage en bezwaar
De genoemde besluiten kunnen worden ingezien bij de afdeling Inwonerszaken in het gemeentehuis te De Steeg. Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis, tel.nr. (026) 49 76 911. Wij werken op afspraak van maandag tot en met donderdag van 12.00 uur tot 15.00 uur en dinsdagavond van 17.30 uur tot 20.00 uur. Op werkdagen van 08.30 uur tot 12.00 uur kunt u zonder afspraak het gemeentehuis in De Steeg binnenlopen.

Indien u een belanghebbende bent en het met een besluit niet eens bent, kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de dag van de bekendmaking van de besluiten aan de betreffende aanvrager(s), een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg (bij de afdeling Inwonerszaken kunt u informeren naar de exacte datum van bekendmaking). Door het indienen van een bezwaarschrift wordt de uitvoering van het besluit niet uitgesteld. U kunt, indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen dat vereist, hiervoor een voorlopige voorziening aanvragen bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, locatie Arnhem, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Bij het verzoek dient een afschrift van het bezwaarschrift te worden overgelegd. U kunt er ook voor kiezen het verzoekschrift digitaal bij genoemde rechtbank in te dienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden. Voor het behandelen van een verzoek om voorlopige voorziening wordt griffierecht geheven. Het griffierecht bedraagt € 165,00 voor natuurlijke personen en € 328,00 voor rechtspersonen (zie artikel 8:41 Algemene wet bestuursrecht).

Verleende omgevingsvergunning (uitgebreide voorbereidingsprocedure)

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij de volgende omgevingsvergunning hebben verleend:

Week 2

– Dorpsstraat 49-a, 6991 HE Rheden: brandveilig in gebruik nemen van BSO De Cirkel (zaaknr. 115992).

Ter inzage en beroep
De aanvraag, de beschikking en de bijbehorende stukken liggen met ingang van donderdag 15 januari 2015 zes weken ter inzage bij de afdeling Inwonerszaken in het gemeentehuis te De Steeg. Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis, tel.nr. (026) 49 76 911. Wij werken op afspraak van maandag tot en met donderdag van 12.00 uur tot 15.00 uur en dinsdagavond van 17.30 uur tot 20.00 uur. Op werkdagen van 08.30 uur tot 12.00 uur kunt u zonder afspraak het gemeentehuis in De Steeg binnenlopen.

Indien u een belanghebbende bent en het met een besluit niet eens bent, kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht met ingang van de dag na die waarop het besluit ter inzage is gelegd, binnen zes weken in beroep gaan bij de Rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, locatie Arnhem, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem.

Beroep kan worden aangetekend door (a) belanghebbenden die eerder zienswijzen hebben ingediend tegen de ontwerpbeschikking, (b) belanghebbenden die willen ageren tegen eventuele wijzigingen die ten opzichte van de ontwerpbeschikking in het definitieve besluit zijn aangebracht en (c) belanghebbenden die kunnen aantonen dat het hen niet kan worden verweten dat zij eerder geen zienswijzen hebben ingebracht tegen de ontwerpbeschikking.

Door het indienen van een beroepschrift wordt de uitvoering van het besluit niet uitgesteld. U kunt, indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen dat vereist, hiervoor een voorlopige voorziening aanvragen bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, locatie Arnhem, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. U kunt er ook voor kiezen het beroep- en/of verzoekschrift digitaal bij genoemde rechtbank in te dienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden. Voor het behandelen van een verzoek om voorlopige voorziening wordt griffierecht geheven. Het griffierecht bedraagt € 165,00 voor natuurlijke personen en € 328,00 voor rechtspersonen (zie artikel 8:41 Algemene wet bestuursrecht).

WET MILIEUBEHEER

Melding Activiteitenbesluit

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend dat de volgende melding is ontvangen:

– Emmastraat 31, 6881 SN Velp: oprichting van de inrichting Something Nieuw een sushi restaurant met afhaal- en bezorgservice (zaaknr. 120578).

Inlichtingen
Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis in De Steeg, tel.nr. (026) 49 76 911. Wij werken op afspraak van maandag tot en met donderdag van 12.00 uur tot 15.00 uur en dinsdagavond van 17.30 uur tot 20.00 uur. Op werkdagen van 08.30 uur tot 12.00 uur kunt u zonder afspraak het gemeentehuis in De Steeg binnenlopen.

Beleidsregels Afwijken van het bestemmingsplan voor zogenaamde kruimelgevallen

Burgemeester en wethouders van Rheden hebben op 17 december 2014 vastgesteld de beleidsnota ‘Afwijkingsbeleid betreffende artikel 4 van Bijlage II bij het Besluit omgevingsrecht 2014’.
In deze nota is vastgelegd hoe burgemeester en wethouders omgaan met de bevoegdheid die zij hebben om voor zogenaamde kruimelgevallen af te wijken van het bestemmingsplan. U moet bijvoorbeeld denken aan een vergunning voor het bouwen van bijbehorende bouwwerken, gebouwen ten behoeve van nutsvoorzieningen, het gebruiken bouwwerken voor een ander doel dan in het bestemmingsplan is toegelaten al dan niet in samenhang met bouwactiviteiten en het toestaan van een tijdelijk ander gebruik.
Aanleiding voor het vaststellen van de nieuwe beleidsregels zijn de wijzigingen die op 1 november 2014 landelijk zijn doorgevoerd in het Besluit omgevingsrecht.

In de beleidsregels staat per kruimelgeval beschreven hoe burgemeester en wethouders zullen handelen. Grofweg samengevat komt het hier op neer:
– het staande beleid wordt voortgezet, zij het dat soms redactionele aanpassingen zijn doorgevoerd;
– met betrekking tot de nieuwe mogelijkheden (het vervallen van o.a. de beperking dat het aantal woningen niet mag toenemen alsmede de mogelijkheid om voor maximaal 10 jaar een ander gebruik toe te laten) is geconcludeerd dat van geval tot geval een afweging zal worden gemaakt.

De beleidsnota ligt met ingang van heden ter inzage in het gemeentehuis te De Steeg bij de balie van de afdeling Inwonerszaken.
De beleidsnota is ook digitaal op de landelijke website www.overheid.nl onder de rubriek ‘lokale wet- en regelgeving’ beschikbaar.

Het beleid treedt op 15 januari 2015 in werking.

De Steeg, 14 januari 2015

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen