LANDELIJK – Hoewel het ministerie van Veiligheid en Justitie spreekt over een geslaagde NL-Alert test, lijkt het ontvangen van de alert, die gepland stond om 12.00 uur, niet altijd goed te zijn gegaan.
Op Twitter regent het klachten.
twitteraars geven aan de test niet of niet goed te hebben ontvangen. Sommige mensen kregen op hun mobiel geen bericht, anderen een half uur later of juist meerdere berichten achter elkaar.
Weer een campagne voor #NLalert. Misschien handig om eerst eens te zorgen dat de berichten ook via 4G te ontvangen zijn.
— Sebastian Schramm (@sebasschra) May 19, 2015
Leuk dat #NLAlert maar na 3 keer aanmelden nog altijd geen alert gekregen. Ik mag niet meedoen, blijkbaar 😛
— Sandy (@passion2create) June 1, 2015
Mijn telefoon is geschikt voor NL-Alert. Nu mijn telecomaanbieder nog.
— Rachid Finge (@rachidfinge) June 1, 2015
Alweer geen #nlalert bericht gehad… blijft topcommunicatie, vind nergens wat je moet doen als je het testbericht niet ontvangt. #goeietest
— Siobhan Cunningham (@siobhanseija) June 1, 2015
NL-Alert opnieuw getest. Smartphones met 4G ontvangen nog geen controlebericht. http://t.co/ZVSOqQrvcG pic.twitter.com/5jZUdUhtbn
— RTV Utrecht (@rtvutrecht) June 1, 2015
Geen technische problemen
Volgens het ministerie van Veiligheid en Justitie hebben alle providers het NL-Alert via hun 2G- en 3G-netwerk in heel Nederland zonder technische problemen verzonden.
Lees ook: http://rheden.nieuws.nl/nieuws/56658/heb-jij-nl-alert-al-ingesteld/
Bij ons doen ze de #NLalert gewoon via een sirene. Handig voor mensen die geen mobiel hebben.
— Fokke & Sukke (@fokkesukke) June 1, 2015