GEMEENTE RHEDEN - In januari en februari heeft de gemeente Rheden weer een onderzoek gedaan via het inwonerspanel Rheden Spreekt. Dit keer gingen de vragen over de dienstverlening van de gemeente.
Het inwonerspanel geeft de gemeente gemiddeld een 7,5. 820 van de 1.220 panelleden hebben meegedaan. Dat is een respons van 67%.
De deelnemers gaven hun mening over:
Van alle deelnemers nam 61% de afgelopen 12 maanden zelf contact op met de gemeente voor een product, dienst, vraag of probleem. Het liefst nemen inwoners contact op via de telefoon (29%), gevolgd door de website (25%), bezoek aan gemeentehuis of servicecentrum (24%) en per e-mail (19%).
Van alle respondenten geeft 28% aan via WhatsApp contact op te willen nemen met de gemeente. De deelnemers aan dit onderzoek van Rheden Spreekt, geven de dienstverlening van de gemeente gemiddeld een 7,5. Op de website http://www.rhedenspreekt.nl staan, per onderdeel, de resultaten.
De uitkomsten van deze enquête leiden tot onderstaande veranderingen of verbeteringen.
Het digitale inwonerpanel ‘Rheden Spreekt’ is een groep inwoners waaraan de gemeente regelmatig vragen stelt over onderwerpen en thema’s die spelen binnen de gemeente. Door het geven van een mening kan de gemeente de beste keuzes maken. Om het inwonerpanel nog verder te optimaliseren en de representativiteit verder te verbeteren, is de gemeente op zoek naar panelleden in de leeftijdscategorieën van 16 tot 29 jaar en inwoners ouder dan 79 jaar. U kunt zich aanmelden via http://www.rhedenspreekt.nl