Bekendmakingen gemeente Rheden

Foto: rheden.nieuws.nl

Omgevingsvergunning

Ingediende aanvragen omgevingsvergunning

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen (tussen haakjes is vermeld de datum van ontvangst en het zaaknummer):

– Den Bruijl 25, 6881 AN Velp: uitbreiden/verbouwen van een woning (4-4-2016/361018).
– Van Tienhovenlaan 5, 6881 AZ Velp: aanpassen/vernieuwen kozijnen in de voorgevel en het intern slopen van niet dragende wanden in een woning (31-3-2016/360685).
– Wethouder Winterinkstraat 31, 6991 BJ Rheden: bouwen van een erker aan de voorzijde van een woning (1-4-2016/360849).
– Worth Rhedenseweg 1, 6991 DV Rheden: plaatsen van een dakkapel op een woning (6-4-2016/361250).
– Kerkstraat 22, 6953 BM Dieren: aanleggen van een inrit (3-4-2016/360968).

Tegen deze aanvragen staan geen rechtsmiddelen open. Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis in De Steeg, tel.nr. (026) 49 76 911. Wilt u langskomen? Om u beter van dienst te kunnen zijn, werken wij alleen op afspraak. U kunt een afspraak maken via voornoemd telefoonnummer.

Zienswijzen
Een uitzondering op het vorenstaande is de volgende aanvraag. Hiertegen kunnen belanghebbenden een zienswijze indienen, omdat het plan in strijd is met het bestemmingsplan:

– Sophiastraat 74 te Velp: uitbreiden van de huidige werkzaamheden met een dagbesteding voor houtbewerking en schilderen (22-1-2016/349282).

U kunt deze aanvraag inzien van 14 april 2016 tot en met 27 april 2016 (twee weken) in het gemeentehuis te De Steeg. Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis, tel.nr. (026) 49 76 911. Wilt u langskomen? Om u beter van dienst te kunnen zijn, werken wij alleen op afspraak. U kunt een afspraak maken via voornoemd telefoonnummer. Gedurende de termijn van de terinzagelegging kunnen belanghebbenden hun zienswijze naar keuze schriftelijk of mondeling naar voren brengen. Schriftelijke zienswijzen kunnen worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders van Rheden, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg. Voor een mondelinge zienswijze kunt u contact opnemen met de behandelend ambtenaar.

Verleende omgevingsvergunningen (reguliere voorbereidingsprocedure)

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat zij de volgende omgevingsvergunningen hebben verleend:

Week 13

– Dr. A. van der Willigen Sr. laan 2, 6882 BK Velp: plaatsen van een overkapping (zaaknr. 342342).
– Hoofdstraat 168, 6881 TL Velp: plaatsen van gevelreclame (zaaknr. 349126).
– Massenweg 104, 6991 CT Rheden: plaatsen van een overkapping (zaaknr. 358181).

Week 14

– Kerkstraat 4-b, 6883 HT Velp: vergroten van een dakkapel op een woning (zaaknr. 359278).
– Rozendaalselaan 7, 6881 KX Velp: plaatsen van twee brandwerende deuren (zaaknr. 357758).
– Kastanjelaan te Ellecom: kappen van 24 wilde paardenkastanjes met oplegging van een herplantplicht van 27 Hongaarse linden (zaaknr. 359130).
– Zutphensestraatweg 60, 6955 AK Ellecom: vervangen van een kap met spanten op een woning (zaaknr. 354205).
– Callunaplein 72, 6951 CR Dieren: verbouwen en uitbreiden van de AH supermarkt, het bevestigen van drie vlaggenmasten tegen de zijgevel, het wijzigen van handelsreclame, het plaatsen van drie raamkozijnen en het verplaatsen van de expeditiedeur met schaarheftafel (zaaknr. 345959).
– Prof. Stokvislaan 2, 6957 DJ Laag-Soeren: bouwen van een hoefslagoverkapping en het slopen van een oude loods (zaaknr. 355003).

Ter inzage en bezwaar
Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis in De Steeg, tel.nr. (026) 49 76 911. Wilt u langskomen? Om u beter van dienst te kunnen zijn, werken wij alleen op afspraak. U kunt een afspraak maken via voornoemd telefoonnummer.

Indien u een belanghebbende bent en het met een besluit niet eens bent, kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de dag van de bekendmaking van de besluiten aan de betreffende aanvrager(s), een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg (bij de gemeente kunt u informeren naar de exacte datum van bekendmaking). Door het indienen van een bezwaarschrift wordt de uitvoering van het besluit niet uitgesteld. U kunt, indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen dat vereist, hiervoor een voorlopige voorziening aanvragen bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, locatie Arnhem, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Bij het verzoek dient een afschrift van het bezwaarschrift te worden overgelegd. U kunt er ook voor kiezen het verzoekschrift digitaal bij genoemde rechtbank in te dienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden. Voor het behandelen van een verzoek om voorlopige voorziening wordt griffierecht geheven. Het griffierecht bedraagt € 168,00 voor natuurlijke personen en € 334,00 voor rechtspersonen (zie artikel 8:41 Algemene wet bestuursrecht).

Van rechtswege verleende omgevingsvergunning (reguliere voorbereidingsprocedure)

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend, dat de volgende omgevingsvergunning van rechtswege is verleend, omdat binnen de beslistermijn geen besluit is genomen:

– De Jutberg 30, 6957 DP Laag-Soeren: vergroten van een recreatiewoning (zaaknr. 358840).

Ter inzage en bezwaar
Hebt u vragen of wilt u de stukken inzien? Neem dan contact op met het gemeentehuis in De Steeg, tel.nr. (026) 49 76 911. Wilt u langskomen? Om u beter van dienst te kunnen zijn, werken wij alleen op afspraak. U kunt een afspraak maken via voornoemd telefoonnummer.

Indien u een belanghebbende bent en het met een besluit niet eens bent, kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de dag van de bekendmaking van het besluit aan de betreffende aanvrager, bezwaar indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg (bij de gemeente kunt u informeren naar de exacte datum van bekendmaking). De inwerkingtreding van deze vergunning wordt opgeschort totdat de bezwaartermijn is verstreken of, indien bezwaar is gemaakt, totdat is beslist op dit bezwaar. Om deze opschorting op te heffen, kan de vergunninghouder een verzoek doen bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, locatie Arnhem, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Belanghebbenden kunnen tevens, indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen dat vereist, een voorlopige voorziening aanvragen bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Gelderland. Bij het verzoek dient een afschrift van het bezwaarschrift te worden overgelegd. U kunt er ook voor kiezen het verzoekschrift digitaal bij genoemde rechtbank in te dienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden. Voor het behandelen van een verzoek om voorlopige voorziening of een verzoek om opheffing van de opschortende werking wordt griffierecht geheven. Het griffierecht bedraagt € 168,00 voor natuurlijke personen en € 334,00 voor rechtspersonen (zie artikel 8:41 Algemene wet bestuursrecht).

Bekendmakingen APV en Wet op de kansspelen

De burgemeester c.q. burgemeester en wethouders van de gemeente Rheden maakt/maken bekend de volgende vergunningen te hebben verleend.

Algemene Plaatselijke Verordening Rheden (APV)

Aanvraag: RHD-356485 Stichting Eenplus Samenwerking.
Activiteit: Informatiemarkt Prettig Ouder worden 16 april 2016.
Plaats: Velp, Rozendaalselaan 34-9.

Aanvraag: RHD-360298 Brede School de Kroeseboom.
Activiteit: ANWB Streetwise op 9 en 10 mei 2016 van 08.00 uur tot 15.00 uur.
Plaats: Anthony van Diemenstraat te Rheden.

Aanvraag: RHD-352372 St. Toerwielrennen Gran Fondo Rosa.
Activiteit: Wielertoertocht 24 april 2016.
Plaats: Gemeente Rheden.

Aanvraag: RHD-358644 Camping Boszicht.
Activiteit: Stookontheffing 2016.
Plaats: Laag-Soeren, Priesnitzlaan.

Aanvraag: RHD-360890 Stichting manege De Spreng.
Activiteit: WK Agility 13 t/m 17 april 2016.
Plaats: Laag-Soeren, Priesnitzlaan 17.

Aanvraag: RHD-359143 St. Doorgaan met CVID.
Activiteit: Collecte van 25 t/m 30 april 2016 en plaatsen aankondigingsborden van 16 t/m 30 april 2016.
Plaats: Gemeente Rheden.

Aanvraag: RHD-356367 Dierense Oranjevereniging.
Activiteit: Kermis en Koningsdag Dieren van 22 april t/m 27 april 2016.
Plaats: Ericaplein Dieren.

Wet op de Kansspelen

Aanvraag: RHD-360917 Stichting Inloophuis Velp-zuid.
Activiteit: Bingoavond 23 april 2016.
Plaats: Velp, Heeckerensstraat.

Aanvraag: RHD-360975 V.v. Dierense Boys.
Activiteit: Bingoavond 15 april 2016.
Plaats: Dieren, Adm. Helfrichlaan 95.

Op grond van de Algemene wet bestuursrecht liggen voor een ieder de vergunningen ter inzage bij:
– Gemeentehuis De Steeg, maandag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 12.00 uur (vrije inloop), maandag t/m donderdag van 12.00 uur – 15.00 uur (op afspraak), dinsdag van 17.30 uur tot 20.00 (op afspraak).
– Servicecentrum Velp, maandag van 12.00 uur tot 15.00 uur, dinsdag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 15.00 uur.
– Servicecentrum Dieren, maandag van 12.00 uur tot 15.00 uur, dinsdag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 15.00 uur.

Indien u het met een besluit niet eens bent, kunt u als belanghebbende op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de bekendmaking van de besluiten aan de betreffende aanvrager(s), een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg.
Voor informatie kunt u terecht bij het team Integrale Veiligheid:
René Arentshorst, telefoonnummer (026) 49 76 348 | [email protected] of
Ingrid Hagen-Pietersma, telefoonnummer (026) 49 76 293 | [email protected].

Bekendmaking

Het college van burgemeester en wethouders heeft op 22 oktober 2013 de Notitie Integrale handhaving Ruimte van de gemeente Rheden en de Naleefstrategie handhaving omgevingsrecht vastgesteld. Een onderdeel bij deze notitie is een Richtlijn dwangsom – hoogten en begunstigingstermijn 2013. Op 5 april 2015 heeft het college de richtlijn dwangsom – hoogten en begunstigingstermijn 2013 ingetrokken en de richtlijn dwangsom – hoogte en begunstigingstermijn 2016 vastgesteld als bijlage I behorende bij voornoemde Notitie en Naleefstrategie.

Een nieuwe richtlijn was nodig, omdat de vorige richtlijn niet aangepast was aan het Bouwbesluit 2012, er enkele artikelen uit de Algemene Plaatselijk Verordening niet waren opgenomen en over het algemeen gezien een actualisatie wenselijk was. In de richtlijn dwangsom –hoogte en begunstigingstermijn staan bij de diverse overtredingen normbedragen voor op te leggen dwangsommen en te hanteren begunstigingstermijn.

Voornoemde richtlijn is als beleidsregel vastgesteld op grond van artikel 4:81 Algemene wet bestuursrecht. De bekendmaking is overeenkomstig afdeling 3.6 Algemene wet bestuursrecht.

De beleidsregels zijn digitaal te raadplegen via http://www.overheid.nl en treden in werking de dag na bekendmaking.

VERKEERSBESLUITEN

Burgemeester en wethouders van Rheden maken bekend dat zij hebben besloten tot de aanleg van een gehandicaptenparkeerplaats op de volgende locaties in de gemeente Rheden:
– Dieren, in de parkeervakken van de Dr. Schaepmanstraat ter hoogte van huisnummer 47. Dit besluit heeft het kenmerk: RHD2016-GPP-051.
– Velp, langs de rijbaan van de Louisestraat ter hoogte van huisnummer 5. Het kenmerk van dit besluit is RHD2016-GPP-052.

U kunt de besluiten in zijn geheel op hun kenmerk raadplegen op de website www.officielebekendmakingen.nl/staatscourant.
De bezwaartermijn gaat in op de dag dat het besluit op deze site wordt gepubliceerd.

De besluiten zijn ook gedurende zes weken te raadplegen bij de balie van het Klantcontactcentrum in het gemeentehuis te De Steeg en bij de servicecentra in Velp en Dieren.

De Steeg, 11 april 2016

NB
Indien u het met dit besluit niet eens bent, kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de datum van verzending van dit besluit bezwaar indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg.

Het bezwaarschrift dient te zijn ondertekend en ten minste te bevatten:
a de naam en het adres van de indiener;
b de dagtekening;
c een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;
d de gronden van het bezwaar.

Door het indienen van een bezwaarschrift wordt de uitvoering van het besluit niet uitgesteld. U kunt hiervoor een voorlopige voorziening aanvragen bij de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, locatie Arnhem, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Bij het verzoek dient een afschrift van het bezwaarschrift te worden overgelegd.

U kunt er ook voor kiezen het beroep- en/of verzoekschrift digitaal bij genoemde rechtbank in te dienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

Voor het behandelen van een verzoek om voorlopige voorziening wordt griffierecht geheven. Het griffierecht bedraagt € 46,00 voor minder draagkrachtige natuurlijke personen in huurtoeslag- en sociale zekerheidszaken, € 168,00 voor overige natuurlijke personen en € 334,00 voor rechtspersonen (zie artikel 8:41 Algemene wet bestuursrecht).

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen