GEMEENTE RHEDEN - De gemeente wil eind 2024 al haar producten en diensten
digitaal aanbieden, zodat inwoners op elke gewenste manier zaken kunnen doen met de gemeente. Het aanvragen van producten via post en via afspraak op locatie blijft mogelijk.
Op dit moment is het al zo dat alle producten die inwoners bij afdeling Burgerzaken kunnen aanvragen, ook digitaal (met
DigiD) aan te vragen zijn. Het is de bedoeling dat eind 2024 alle 550 producten en diensten ook digitaal aangeboden worden. Daarmee voldoet de gemeente dan aan de Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (Wmebv).
De Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (Wmebv) regelt dat inwoners en bedrijven hun zaken die ze met de gemeente moeten doen, digitaal kunnen afhandelen.De mogelijkheid om per post met de overheid te communiceren blijft.
Wethouder Dorus Klomberg: “Wij vinden het als gemeente belangrijk dat onze producten en diensten voor iedereen toegankelijk zijn. Niet alleen op de oude vertrouwde manier per post of op afspraak. Steeds meer mensen willen gebruiken maken van de digitale weg om zaken te regelen. Dat dat nu voor een groot deel van onze diensten en producten mogelijk is, is heel mooi. En er wordt hard gewerkt om aan het einde van dit jaar alles digitaal beschikbaar te hebben.”
Het nieuws van
rheden.nieuws.nl gemakkelijk volgen? Like dan ook onze
Facebookpagina , volg ons op
X (Twitter) of
LinkedIn en
Instagram of krijg gratis onze dagelijkse of wekelijkse
nieuwsbrief .
Adverteren op
rheden.nieuws.nl bel dan: Dolf Verschuren voor de prijzen en mogelijkheden 06 – 4025 3846.